Elon Musk odstrasza. Twitter traci wielkie pieniÄ…dze
13.02.2023 17:37
Kontrowersje dotyczące działań Elona Muska po przejęciu Twittera nie kończą się. Jego działania spowodowały masowy odpływ wielkich reklamodawców, a więc co za tym idzie – dużych pieniędzy.
Elon Musk po przejęciu Twittera podjął kilka zaskakujących decyzji jak szantaże wobec pracowników (albo praca do granic możliwości, albo zwolnienie), przywrócenie zbanowanych użytkowników, w tym także trolli rozsiewających fake newsy, czy nieprzemyślana polityka wobec weryfikacji kont (wprowadzenie płatności za kolorowe znaczki zaowocowało powstaniem setek fałszywych kont).
Takich kontrowersyjnych działań było więcej, Elon Musk ze swoimi szalonymi pomysłami regularnie pojawiał się w kolejnych doniesieniach, a efektem było chaos na Twitterze i niezadowolenie użytkowników. Straty mają też wymiar bardziej namacalny, bo finansowy.
Elon Musk dąży do maksymalnej monetyzacji Twittera, jednak na pewno nie pomoże mu w tym masowy odpÅ‚yw dużych reklamodawców. WedÅ‚ug raportu firmy Pathmatics zajmujÄ…cej siÄ™ analizÄ… cyfrowego marketingu, ponad poÅ‚owa z 1000 najwiÄ™kszych reklamodawców, którzy byli obecni na Twitterze jeszcze we wrzeÅ›niu 2022 roku, wycofaÅ‚a siÄ™ z platformy, a ich reklamy już siÄ™ nie ukazujÄ….ÂÂ
Pathmatics podaje, że od stycznia 2023 aż 625 największych klientów Twittera zaprzestało kupowania tam reklam. Wśród nich znajdują się wielkie koncerny i znane marki jak Coca-Cola, Unilever, Jeep, Merck czy bank Wells Fargo.
Jak też wynika z analizy Pathmatics, miesięczne przychody z reklam od października do 25 stycznia spadły na Twitterze o ponad 60%. Szacowany miesięczny dochód zmalał w ten sposób z 127 mln USD do 48 mln USD.
Pathmatics podaje też, że nawet ci wielcy gracze, którzy wciąż reklamują się na Twitterze, znacząco obcięli budżety. Przykładem jest HBO, które we wrześniu 2022 było największym reklamodawcą na Twitterze z kwotą 12 mln USD, gdy w styczniu 2023 było to zaledwie 54 tys. USD.
Reklamodawcy, którzy się wycofali z Twittera, obawiają się niestabilności platformy,  niepokoją się też o kwestie bezpieczeństwa – są to czynniki decydujące w dużych  kampaniach, w które angażuje się poważne kwoty. Firmy nadal utrzymują jednak na Twitterze swoje oficjalne konta, by zachować kontakt z klientami.
ÂÂ
ÂÂ
13.02.2023 17:37
Kontrowersje dotyczące działań Elona Muska po przejęciu Twittera nie kończą się. Jego działania spowodowały masowy odpływ wielkich reklamodawców, a więc co za tym idzie – dużych pieniędzy.
Elon Musk po przejęciu Twittera podjął kilka zaskakujących decyzji jak szantaże wobec pracowników (albo praca do granic możliwości, albo zwolnienie), przywrócenie zbanowanych użytkowników, w tym także trolli rozsiewających fake newsy, czy nieprzemyślana polityka wobec weryfikacji kont (wprowadzenie płatności za kolorowe znaczki zaowocowało powstaniem setek fałszywych kont).
Takich kontrowersyjnych działań było więcej, Elon Musk ze swoimi szalonymi pomysłami regularnie pojawiał się w kolejnych doniesieniach, a efektem było chaos na Twitterze i niezadowolenie użytkowników. Straty mają też wymiar bardziej namacalny, bo finansowy.
Elon Musk dąży do maksymalnej monetyzacji Twittera, jednak na pewno nie pomoże mu w tym masowy odpÅ‚yw dużych reklamodawców. WedÅ‚ug raportu firmy Pathmatics zajmujÄ…cej siÄ™ analizÄ… cyfrowego marketingu, ponad poÅ‚owa z 1000 najwiÄ™kszych reklamodawców, którzy byli obecni na Twitterze jeszcze we wrzeÅ›niu 2022 roku, wycofaÅ‚a siÄ™ z platformy, a ich reklamy już siÄ™ nie ukazujÄ….ÂÂ
Pathmatics podaje, że od stycznia 2023 aż 625 największych klientów Twittera zaprzestało kupowania tam reklam. Wśród nich znajdują się wielkie koncerny i znane marki jak Coca-Cola, Unilever, Jeep, Merck czy bank Wells Fargo.
Jak też wynika z analizy Pathmatics, miesięczne przychody z reklam od października do 25 stycznia spadły na Twitterze o ponad 60%. Szacowany miesięczny dochód zmalał w ten sposób z 127 mln USD do 48 mln USD.
Pathmatics podaje też, że nawet ci wielcy gracze, którzy wciąż reklamują się na Twitterze, znacząco obcięli budżety. Przykładem jest HBO, które we wrześniu 2022 było największym reklamodawcą na Twitterze z kwotą 12 mln USD, gdy w styczniu 2023 było to zaledwie 54 tys. USD.
Reklamodawcy, którzy się wycofali z Twittera, obawiają się niestabilności platformy,  niepokoją się też o kwestie bezpieczeństwa – są to czynniki decydujące w dużych  kampaniach, w które angażuje się poważne kwoty. Firmy nadal utrzymują jednak na Twitterze swoje oficjalne konta, by zachować kontakt z klientami.
ÂÂ
ÂÂ
WiÄ™cej w serwisie www.telepolis.pl ›
Tagi: Banki, Koncerty, Pracownicy, TVP Sport, Finanse, Elon Musk, Coca-Cola, Jeep, Polityka, Praca, Znaczki, Fake news
Komentarze (0):
Azyl
Banki
Ekstraklasa
Europa
Finanse
Ford
Gdańsk
Historia
ISIS
Katowice
Kia
Kielce
KrakĂłw
Kujawsko-pomorskie
Śląsk
Loty
ĹťuĹźel
Lublin
Mińsk
Monachium
NATO
Niemcy
Opole
Piłkarze
Policja
Poznań
Praca
Pracownicy
Przemysł
RakĂłw
Rozwody
Samochody
Sejm
Senat
Sklepy
Szczecin
Szkoły
Szpitale
Tesla
Transport
Uber
Warmińsko-mazurskie
Warszawa
Wi-Fi
WOŚP
Wrocław
Wybory
Wypadki
Zdrowie
ZUS
reklama