Pekao i przeklęte konto. Nie trzeba podpisu, by dać się naciąć na opłatę
18.03.2022 20:06
Bank Pekao S.A. rusza z akcją wzywania do uiszczenia opłat za niezamawiane usługi. To nie oszustwo, musisz iść do banku.
Ten e-mail mógł utknąć gdzieś w spamie, ale tego nie zrobił. Jakim cudem mam coś do zapłacenia w Banku Pekao S.A., skoro nigdy nawet w nim nie byłem? Nieufnie czytam zawartość wiadomości, szukając podejrzanych linków, a tu nic - jedynie zachęta do kontaktu z infolinią banku.
Jak się okazuje, niespodziewanie stałem się klientem Pekao S.A. Jeszcze w 2021 roku, choć nikt nie był łaskaw mnie o tym poinformować. Wszystko za sprawą wchłonięcia Idea Bank S.A. przez Pekao S.A. Żeby było śmieszniej, w Idea Banku konta również finalnie nie zakładałem. Owszem, był kontakt telefoniczny, była przedstawiona oferta, ale rozmyśliłem się — nie aktywowałem rachunku. Aktywował go prawdopodobnie konsultant, któremu zależało na prowizji.
SiÅ‚Ä… rzeczy, nie znaÅ‚em numeru konta, nigdy nie wykonaÅ‚em na nim choćby jednej operacji, nie miaÅ‚em też dostÄ™pu do systemu transakcyjnego — ani Idea Banku, ani Pekao...Â
O ile klienci indywidualni Idea Banku musieli zatwierdzać aneksy do umów, inaczej umowa z bankiem była rozwiązywana, o tyle już klientów firmowych Bank Pekao S.A. nie poinformował o niczym. Żadnego połączenia, SMS-a, e-maila, listu poleconego, żadnych dokumentów do podpisania.
Nie byÅ‚o też żadnej komunikacji dotyczÄ…cej zmiany oferty. Bank ot tak wciÄ…gnÄ…Å‚ sobie bazÄ™ danych, zupeÅ‚nie bez sÅ‚owa.Â
Gdyby nie fakt, że Bank Pekao S.A. postanowił sobie dodatkowo zmienić ofertę na rachunku, nie dowiedziałbym się, że jestem ich klientem. Ba, nawet fakt, że konto z bezpłatnego stało płatne, nie było wystarczająco hucznym wydarzeniem, by bank postanowił się ze mną przywitać. Nadal milczał.
Gdy jednak po 3 miesiącach na koncie zebrało się 45 zł zaległości, przyszedł wspomniany wyżej e-mail. Ale spokojnie — bank już zbierał się do wysalania do mnie listu (na mój koszt, za okrągłe 20 zł), z ponagleniem. List wysłany by był na nieaktualne już dane wysyłki, pobrane z Idea Banku i w żaden sposób niezweryfikowane.
Niestety, bez wizyty w siedzibie banku nie da się sprawy załatwić. W moim przypadku, pomimo braku kolejki oraz naprawdę miłej i sprawnej obsługi, spędziłem w banku 1,5 godziny.
Niechcianego rachunku nie da siÄ™ zamknąć bez spÅ‚aty zalegÅ‚oÅ›ci. SpÅ‚ata zalegÅ‚oÅ›ci w banku to jednak dodatkowa opÅ‚ata 15 zÅ‚, wiÄ™c pada sugestia przelewu. Niestety pracownik banku nie może mi podać numeru konta, bez uzupeÅ‚nienia danych. Dane zaciÄ…gniÄ™te z Idea Banku sÄ… niekompletne, a pola w formularzach system informatyczny nieustannie wypeÅ‚nia nieprawidÅ‚owymi danymi. A to uruchamia mi kartÄ™ debetowÄ…, a to wprowadza nieprawidÅ‚owe daty. Po milionie parafek i zakreÅ›leÅ„, można powiedzieć, że... otworzyÅ‚em konto w Banku Pekao S.A. wyÅ‚Ä…cznie po to, by to konto zamknąć.Â
Po chwili okazuje się, że okres wypowiedzenia to miesiąc, więc naliczona będzie jeszcze jedna opłata 15 zł, to jednak magiczną sztuczką rozwiązuje pracownik banku. I już chce się żegnać, po przeszło godzinie, gdy pytam, a co z reklamacją?
Miałem machnąć ręką na te 45 zł, ale skoro już tyle stoję, to doprowadźmy sprawę do końca. Nie może być tak, że bez wiedzy staję się klientem innej instytucji i również bez wiedzy ta instytucja zaczyna naliczać mi opłaty za niezamawiane usługi. Dam Wam znać, jeśli bank postanowi pozytywnie rozwiązać reklamację, ale patrząc na dotychczasowe poczynania, szczerze w to wątpię.
Tymczasem zaś, choć nieustannie zwracamy uwagę na niebezpieczne maile, zerknijcie, czy nie przyszło Wam niespodziewanie jakieś powiadomienie z Banku Pekao S.A. Może mieliście kiedyś jakiś kredyt czy leasing w Idea Banku i Was również niespodziewanie Pekao zaczęło obciążać opłatami?
18.03.2022 20:06
Bank Pekao S.A. rusza z akcją wzywania do uiszczenia opłat za niezamawiane usługi. To nie oszustwo, musisz iść do banku.
Nie zakładałeś konta, a bank wzywa do uregulowania opłat?
Ten e-mail mógł utknąć gdzieś w spamie, ale tego nie zrobił. Jakim cudem mam coś do zapłacenia w Banku Pekao S.A., skoro nigdy nawet w nim nie byłem? Nieufnie czytam zawartość wiadomości, szukając podejrzanych linków, a tu nic - jedynie zachęta do kontaktu z infolinią banku.
Dzwonię do Pekao S.A. i dowiaduję się, że mam u nich konto
Jak się okazuje, niespodziewanie stałem się klientem Pekao S.A. Jeszcze w 2021 roku, choć nikt nie był łaskaw mnie o tym poinformować. Wszystko za sprawą wchłonięcia Idea Bank S.A. przez Pekao S.A. Żeby było śmieszniej, w Idea Banku konta również finalnie nie zakładałem. Owszem, był kontakt telefoniczny, była przedstawiona oferta, ale rozmyśliłem się — nie aktywowałem rachunku. Aktywował go prawdopodobnie konsultant, któremu zależało na prowizji.
SiÅ‚Ä… rzeczy, nie znaÅ‚em numeru konta, nigdy nie wykonaÅ‚em na nim choćby jednej operacji, nie miaÅ‚em też dostÄ™pu do systemu transakcyjnego — ani Idea Banku, ani Pekao...Â
Zerowa komunikacja
O ile klienci indywidualni Idea Banku musieli zatwierdzać aneksy do umów, inaczej umowa z bankiem była rozwiązywana, o tyle już klientów firmowych Bank Pekao S.A. nie poinformował o niczym. Żadnego połączenia, SMS-a, e-maila, listu poleconego, żadnych dokumentów do podpisania.
Nie byÅ‚o też żadnej komunikacji dotyczÄ…cej zmiany oferty. Bank ot tak wciÄ…gnÄ…Å‚ sobie bazÄ™ danych, zupeÅ‚nie bez sÅ‚owa.Â
Darmowe konto stało się płatne
Gdyby nie fakt, że Bank Pekao S.A. postanowił sobie dodatkowo zmienić ofertę na rachunku, nie dowiedziałbym się, że jestem ich klientem. Ba, nawet fakt, że konto z bezpłatnego stało płatne, nie było wystarczająco hucznym wydarzeniem, by bank postanowił się ze mną przywitać. Nadal milczał.
Gdy jednak po 3 miesiącach na koncie zebrało się 45 zł zaległości, przyszedł wspomniany wyżej e-mail. Ale spokojnie — bank już zbierał się do wysalania do mnie listu (na mój koszt, za okrągłe 20 zł), z ponagleniem. List wysłany by był na nieaktualne już dane wysyłki, pobrane z Idea Banku i w żaden sposób niezweryfikowane.
Bank Pekao S.A. zrobił Cię w konto? Co robić?
Niestety, bez wizyty w siedzibie banku nie da się sprawy załatwić. W moim przypadku, pomimo braku kolejki oraz naprawdę miłej i sprawnej obsługi, spędziłem w banku 1,5 godziny.
Niechcianego rachunku nie da siÄ™ zamknąć bez spÅ‚aty zalegÅ‚oÅ›ci. SpÅ‚ata zalegÅ‚oÅ›ci w banku to jednak dodatkowa opÅ‚ata 15 zÅ‚, wiÄ™c pada sugestia przelewu. Niestety pracownik banku nie może mi podać numeru konta, bez uzupeÅ‚nienia danych. Dane zaciÄ…gniÄ™te z Idea Banku sÄ… niekompletne, a pola w formularzach system informatyczny nieustannie wypeÅ‚nia nieprawidÅ‚owymi danymi. A to uruchamia mi kartÄ™ debetowÄ…, a to wprowadza nieprawidÅ‚owe daty. Po milionie parafek i zakreÅ›leÅ„, można powiedzieć, że... otworzyÅ‚em konto w Banku Pekao S.A. wyÅ‚Ä…cznie po to, by to konto zamknąć.Â
Po chwili okazuje się, że okres wypowiedzenia to miesiąc, więc naliczona będzie jeszcze jedna opłata 15 zł, to jednak magiczną sztuczką rozwiązuje pracownik banku. I już chce się żegnać, po przeszło godzinie, gdy pytam, a co z reklamacją?
Miałem machnąć ręką na te 45 zł, ale skoro już tyle stoję, to doprowadźmy sprawę do końca. Nie może być tak, że bez wiedzy staję się klientem innej instytucji i również bez wiedzy ta instytucja zaczyna naliczać mi opłaty za niezamawiane usługi. Dam Wam znać, jeśli bank postanowi pozytywnie rozwiązać reklamację, ale patrząc na dotychczasowe poczynania, szczerze w to wątpię.
Tymczasem zaś, choć nieustannie zwracamy uwagę na niebezpieczne maile, zerknijcie, czy nie przyszło Wam niespodziewanie jakieś powiadomienie z Banku Pekao S.A. Może mieliście kiedyś jakiś kredyt czy leasing w Idea Banku i Was również niespodziewanie Pekao zaczęło obciążać opłatami?
Więcej w serwisie www.telepolis.pl ›
Komentarze (0):