05.10.2023 14:51
Ostatni rok był dla nas wszystkich wymagający. Sytuacja geopolityczna, wzrastająca inflacja, konsekwencje pandemii COVID-19 i ekstremalne zmiany klimatu, a do tego wszystkiego rosnące zagrożenie dezinformacyjne w cyfrowym świecie. T-Mobile Polska chwali się, że sprawnie stawia czoła tym trudnościom, by świadczyć usługi wysokiej jakości.
Każda działalność biznesowa ma wpływ na otoczenie. Jak informuje T-Mobile Polska, operator bardzo dobrze zdaje sobie z niego sprawę, dlatego od lat wprowadza w życie rozwiązania minimalizujące negatywne skutki funkcjonowania biznesu. Misją magentowej firmy jest tworzenie środowiska, w którym nowoczesne technologie będą służyć zrównoważonemu rozwojowi społeczeństwa. Przyjęta strategia ESG stawia przed nią ambitne cele, koncentrując się przy tym na czterech podstawowych obszarach: klimacie, cyrkularności, włączeniu cyfrowym i różnorodności. W tych zakresach T-Mobile analizuje wpływ swoich aktywności, a wnioski regularnie publikuje w raportach. Obecne, czwarte opracowanie tego typu, skupia się na danych dotyczących 2022 roku.
Duże wyzwania i ambitne cele
Zrównoważony rozwój to znacznie więcej niż tylko trend biznesowy. To głęboka odpowiedzialność społeczna i ekologiczna, od której zależy dobro naszej planety i przyszłych pokoleń. W T-Mobile w pełni przyjmujemy tę odpowiedzialność, i przez lata konsekwentnie wprowadzamy naszą strategię ESG. Nasze zaangażowanie w zrównoważony rozwój to nie tylko misja korporacyjna; to moralny imperatyw, który podkreśla naszą wizję bardziej zrównoważonej i jasnej przyszłości. Dziś, gdy publikujemy nasz czwarty raport, prezentujemy namacalne i pozytywne efekty naszych działań, dowodząc, że łącząc wasz świat, łączymy was także z prosperującym i zrównoważonym światem.
– powiedział Andreas Maierhofer, prezes zarządu T-Mobile Polska
W T-Mobile wierzymy, że działania z kręgu zrównoważonego rozwoju to nie tylko dodatek do celów biznesowych firmy czy obowiązek danego podmiotu. Takie podejście długoterminowo po prostu się opłaca, dla wszystkich – środowiska, społeczeństwa, ale też samej organizacji. Z tym większą radością przedstawiamy naszym klientom, partnerom i interesariuszom raport z ostatniego roku naszych działań. Aktywności i projekty, które tam opisujemy, naprawdę zmieniły rzeczywistość w obszarach, z którymi mamy styczność za sprawą naszej działalności, od różnorodności, poprzez tworzenie obiegu zamkniętego, aż po troskę o klimat oraz demokratyzację cyfryzacji.
– dodała Małgorzata Rybak-Dowżyk, dyrektor Departamentu Komunikacji Korporacyjnej i CR w T-Mobile Polska
#GreenMagenta
Jednym z kluczowych celów T-Mobile pozostaje dążenie do neutralności klimatycznej. Dlatego firma przyjęła ambitne założenia w tym zakresie, których kolejnym etapem jest osiągnięcie w 2025 roku pełnej neutralności w obszarze emisji własnych, ostatnim punktem zaś – osiągniecie całkowitej neutralności klimatycznej do 2040 roku. Aby zrealizować to zamierzenie, operator inwestuje w rozwiązania z obszaru zielonej energii i modernizację floty samochodów służbowych, wśród których obecnie 80% stanowią pojazdy hybrydowe i elektryczne.
Innym aspektem pracy firmy są działania dotyczące cyrkularności elektroniki. Zgodnie ze swoją strategią, T-Mobile dąży do stworzenia zamkniętego obiegu w 2030 roku. Operator skoncentrował się na przedłużaniu cyklu życia smartfonów, co ma ograniczyć powstawanie elektrośmieci oraz wpływ środowiskowy produkcji nowych urządzeń. Udało się odzyskać przy tym telefony umieszczone przez firmę w obiegu, a starania objęły także próby ponownego wprowadzenia ich na rynek. Dodatkowo, spółka realizowała projekty edukacyjne, dzięki którym do recyklingu i ponownego wykorzystania trafiło więcej metali rzadkich ze starych urządzeń. W ostatniej edycji tego przedsięwzięcia uczniowie zebrali blisko tonę nieużywanych już telefonów i baterii. Dużą część tych działań realizowana jest w ramach projektu „Planeta Ma Znaczenie”. Przy czym jego częścią jest również między innymi wspólne sprzątanie świata, a podczas tegorocznej edycji udało się zebrać 134 smartfony, które zostały oddane następnie do recyklingu.
#GoodMagenta
Trzecim filarem aktywności magentowej firmy były inicjatywy z obszaru cyfryzacji. T-Mobile obrało za cel łączenie ludzi na równych zasadach, niezależnie od ich wieku czy poziomu kompetencji cyfrowych. Ważnym elementem realizacji tej strategii było wprowadzenie pełnej obsługi klientów niesłyszących i słabosłyszących, czego firma dokonała jako pierwszy i jedyny operator w Polsce. Dostarczyła ona ponadto urządzenia elektroniczne pozwalające na dostęp do Internetu ponad 6 tysiącom seniorów. W ramach projektu T-Mobile „Sieć Pokoleń” powstał też przystępny kurs z obsługi komputerów, a także baza wiedzy.
Operator skupia się również na najmłodszych użytkownikach sieci, których uczy, jak radzić sobie z potencjalnymi zagrożeniami. Aktywnie walczy z cyberbullyingiem, szczególnie często doświadczanym przez młodych ludzi, a przesłanie kampanii T-Mobile „Na wygranej pozycji”, dotyczącej samoakceptacji i obrony przed przemocą, dotarło do ponad 400 tysięcy osób. Firma zrealizowała również kampanię edukacyjną „Pewni w sieci”, z której Polacy mogli dowiedzieć się więcej o powszechnych zagrożeniach w Internecie, takich jak phishing, spoofing czy fake news.
Czwartym obszarem działań ESG T-Mobile Polska jest inkluzywność i różnorodność. W tym zakresie firma dba o wysoki poziom edukacji w organizacji, w związku z czym 100% jej nowych pracowniczek i pracowników przechodzi szkolenia dotyczące DEI. To jednak tylko niektóre elementy działalności operatora w 2022 roku. Więcej informacji o jego aktywnościach i wynikach można znaleźć .
07.07.2023 17:15
22.12.2022 15:13
23.08.2022 16:25
26.05.2022 14:02
17.05.2022 15:50
17.02.2022 6:15
12.06.2021 16:00
To impreza, ktĂłra promuje jubileuszowy 40. Rajd Podlaski. Przy Teatrze Dramatycznym w BiaĹymstoku trwa Piknik Rajdowy. MoĹźna tam zobaczyÄ m.in. nowoczesne pojazdy hybrydowe, sÄ teĹź zabytkowe, kilkudziesiÄcioletnie pojazdy.
Na jednym ze stanowisk sÄ teĹź modele...
10.06.2021 10:06
T-Mobile Polska podpisaĹ dwuletniÄ umowÄ z Respect Energy, na mocy ktĂłrej magentowy operator od 1 stycznia 2022 roku bÄdzie wykorzystywaÄ energiÄ pochodzÄ cÄ z odnawialnych ĹşrĂłdeĹ.
T-Mobile od lat realizuje dziaĹania zwiÄ zane z wdraĹźaniem strategii Ĺrodowiskowej, majÄ cej na celu zmniejszenie emisji dwutlenku wÄgla czy oszczÄdzanie zasobĂłw. Podpisana z Respect Energy umowa jest zatem kolejnym krokiem na drodze do neutralnoĹci klimatycznej przedsiÄbiorstwa.
Â
Â
DbaĹoĹÄ o zrĂłwnowaĹźony rozwĂłj to dla nas nie tylko czÄĹÄ umacniajÄ cego siÄ trendu proekologicznego, to filar naszej filozofii dziaĹania. JuĹź od wielu lat sukcesywnie wprowadzamy rozwiÄ zania, ktĂłre pomagajÄ chroniÄ piÄkno naszej planety. WprowadziliĹmy m.in. modernizacje naszej floty samochodowej, wyposaĹźajÄ c jÄ w pojazdy hybrydowe i elektryczne oraz inicjatywÄ STOP PLASTIC, eliminujÄ cÄ plastikowe torby w naszych sklepach. To jednak zaledwie czÄĹÄ naszych dziaĹaĹ.
Zgodnie z nowÄ strategiÄ chcemy speĹniÄ cel zerowej emisyjnoĹci (netto) dotyczÄ cy emisji poĹrednich i bezpoĹrednich juĹź w ciÄ gu najbliĹźszych 5 lat, a ten dotyczÄ cy caĹego ĹaĹcucha dostaw juĹź w 2040 roku â czyli o 10 lat wczeĹniej niĹź zakĹadano pierwotnie. Tak ambitne cele klimatyczne moĹźemy zrealizowaÄ tylko dziÄki wspĂłĹpracy z partnerami, ktĂłrzy podobnie jak my, wierzÄ , Ĺźe wspĂłlnymi siĹami moĹźemy zadbaÄ o Ĺrodowisko naturalne zarĂłwno dla nas, jak i przyszĹych pokoleĹ.
â powiedziaĹ Andreas Maierhofer, prezes zarzÄ
du T-Mobile PolskaÂ
Respect Energy zaznacza, Ĺźe tylko w 2020 roku klienci firmy korzystajÄ
cy z zielonej energii przyczynili siÄ do redukcji dwutlenku wÄgla aĹź o 373124 ton.
Cieszymy siÄ, Ĺźe kolejne firmy decydujÄ
siÄ na odbiĂłr energii, ktĂłra jest bezpoĹredniÄ
odpowiedziÄ
na potrzeby naszej planety. DziÄki takim decyzjom, jakie podjÄ
Ĺ m.in. T-Mobile Polska, jesteĹmy w stanie przeciwdziaĹaÄ najwiÄkszemu wyzwaniu ostatnich dekad, czyli kryzysowi klimatycznemu. Odpowiedzialny i Ĺwiadomy biznes to przyszĹoĹÄ caĹego rynku, a odbiĂłr prÄ
du ze ĹşrĂłdeĹ odnawialnych juĹź wpisuje siÄ w filozofiÄ wielu czoĹowych spĂłĹek. WspĂłĹpraca z T-Mobile to kolejny krok do osiÄ
gniÄcia neutralnoĹci emisyjnej, a w dalszej perspektywie, Ĺźycia bez widma degradacji Ĺrodowiska.
â powiedziaĹ Sebastian JabĹoĹski, prezes zarzÄ
du Respect Energy S.A.
T-Mobile Polska chwali siÄ, Ĺźe dokĹada staraĹ, aby wdraĹźaÄ i promowaÄ postawy proekologiczne, zarĂłwno wĹrĂłd pracownikĂłw, jak i klientĂłw. W tym roku 19 inicjatyw operatora zostaĹo opisanych w raporcie âOdpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre Praktykiâ Forum Odpowiedzialnego Biznesu â najwiÄkszym w kraju przeglÄ
dzie projektĂłw z zakresu zrĂłwnowaĹźonego rozwoju, a juĹź wkrĂłtce zostanie opublikowany kolejny raport spoĹeczny spĂłĹki.
Respect Energy jest jednym z liderĂłw w segmencie zielonej energii, prowadzÄ
cego dziaĹalnoĹÄ w 21 krajach na terenie Europy i wspĂłĹpracujÄ
cego z grupÄ
ponad 450 wytwĂłrcĂłw oraz 12 tys. klientĂłw. Jak podkreĹlajÄ
wĹadze spĂłĹki, wybudowanie najwiÄkszej elektrowni fotowoltaicznej regionu Europy Ĺrodkowo-Wschodniej w pomorskim Zwartowie, pozwoli zapobiec przedostaniu siÄ do atmosfery aĹź 5 mln emisji do 2050 roku.
Â
Â
25.05.2021 16:15