Wiadomości z tagiem e-PIT  RSS
mObywatel z kolejną nowością. Warunek: PiS wygra wybory

18.09.2023 9:54


mObywatel z kolejną nowością. Warunek: PiS wygra wybory
Aplikacja mObywatel może doczekać się nowej funkcji. Minister cyfryzacji Janusz Cieszyński zdradził jedno z kolejnych usprawnień, które pojawi się w aplikacji, gdy jego formacja wygra wybory.
Minister cyfryzacji, Janusz Cieszyński, od kilku dni publikuje na platformie X (dawniej Twitter) wpisy pod hasłem „Cyfrowe #KonkretyPiS”, które mają stanowić zapowiedź nowości, jakie wprowadzi resort cyfryzacji, gdy jego formacja wygra wybory. 
Pierwsza z tych zapowiedzi wywołała trochę śmiechu – na fali przedmeczowego entuzjazmu przed rozgrywkami piłkarzy i siatkarzy, Janusz Cieszyński obiecał, że w przyszłości w mObywatelu będzie można oglądać transmisje meczów polskich reprezentacji. W dalszej perspektywie miałaby na tej podstawie powstać platforma o roboczej nazwie mTV, dająca dostęp do cyfrowych dóbr kultury. 
Pomysł na przekształcenie cyfrowego portfela na dokumenty, jakim jest mObywatel, w apkę do wszystkiego, z telewizją i VoD włącznie, wywołał falę drwin. Nowsze pomysły na rozwój aplikacji wydają się już bardziej poważne.
 

mObywatel z nowym modułem mBiznes


W kolejnym odcinku wyborczych obietnic Janusz Cieszyński nakreślił wizję mObywatela jako pomocy dla osób prowadzących firmy. Ma to ułatwić moduł o nazwie mBiznes, dzięki któremu będzie można szybciej i łatwiej załatwić sprawy urzędowe, związane z prowadzeniem działalności, jak wniesienie opłat ZUS, uiszczenie podatków, a także uzyskanie zezwoleń i prowadzenie korespondencji z urzędami. Wszystkie te operacje użytkownik mObywatela będzie mógł wykonać zdalnie, z poziomu aplikacji, bez wizyt w urzędach.
Masz jednoosobową działalność i nie zatrudniasz pracowników? W tej samej sytuacji jest ponad milion Polaków. Właśnie dla takich osób @pisorgpl uruchomi mBiznes czyli moduł mObywatela, który pozwoli wykonać wszystkie podstawowe czynności związane z prowadzeniem takiej firmy. ZUS, podatki, zezwolenia, korespondencja z urzędami – to wszystko będzie możliwe bez wychodzenia z biura

– zapowiedział Janusz Cieszyński.
Plany na przekształcenie mObywatela z cyfrowego portfela na dokumenty w bardziej rozbudowaną aplikację transakcyjną minister Janusz Cieszyński nakreślił już kilka miesięcy temu. Przekonywał wówczas, że mObywatel pozwoli od A do Z załatwić wszystkie sprawy urzędowe, analogicznie jak system e-Pit umożliwia kilkoma kliknięciami złożyć zeznanie podatkowe.

Źródło: www.telepolis.pl

PIT 2023. Ostatnie dni na złożenie zeznania podatkowego

01.05.2023 7:13


Do 2 maja 2023 r. trzeba złożyć zeznanie podatkowe PIT. Można to zrobić przez usługę Twój e-PIT, system e-Deklaracje lub w formie papierowej – przypomina Ministerstwo Finansów. Wiceminister finansów Artur Soboń zachęca do sprawdzenia PIT-u w e-Urzędzie Skarbowym.

Tagi: Finanse, e-PIT
Źródło: www.rmf24.pl

Twój e-PIT - pytania i odpowiedzi

28.04.2023 11:04

Twój e-PIT to automatycznie przygotowane i udostępnione przez Krajową Administrację Skarbową roczne zeznanie podatkowe osób fizycznych. Podatnik, który skorzysta z tej usługi nie musi wypełniać wniosków, aby rozliczyć swój podatek przy jej użyciu. Zeznanie podatkowe uzupełnione o dane zgromadzone przez administrację skarbową czeka na podatnika w wersji elektronicznej w usłudze Twój e-PIT dostępnej w e-Urzędzie Skarbowym na podatki.gov.pl. Ministerstwo Finansów przygotowało zestaw odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dot. rozliczeń za pomocą tej usługi.

Źródło: www.podatki.biz

Podatki 2023: Czas na rozliczenie podatku PIT tylko do 2 maja

27.04.2023 16:23

Już 2 maja br. upłynie termin na rozliczenie podatku dochodowego PIT za 2022 r. - przypomina Ministerstwo Finansów. Zeznania podatkowe PIT można składać poprzez usługę Twój e-PIT, system e-Deklaracje lub w tradycyjnej (papierowej) formie. Jak informuje resort finansów, w ramach usługi Twój e-PIT złożono już przeszło 6,5 mln deklaracji, a skorzystanie z tej drogi pozwala na uzyskanie szybszego zwrotu podatku.

Źródło: www.podatki.biz

Były problemy z rozliczeniem PIT-ów. Awaria systemu

27.04.2023 15:42


W czwartek, w ostatnim przedmajówkowym dniu składania PIT-ów, doszło do awarii systemu. Trwała ona około dwóch godzin. Po godzinie 11 Ministerstwo Finansów poinformowało: "usługa Twój e-PIT jest już dostępna, problemy z jej działaniem zostały usunięte".

Tagi: Finanse, e-PIT
Źródło: www.rmf24.pl

Skarbówka zwróciła podatnikom już ponad 10 mld zł podatku PIT

28.03.2023 16:46

Przy rozliczeniach podatku dochodowego PIT za 2022 r. w usłudze Twój e-PIT podatnicy złożyli już przeszło 5 mln deklaracji podatkowych, a łączna kwota zwrotów podatku przekroczyła 10 mld zł - wynika z danych opublikowanych przez Ministerstwo Finansów. Jak podkreśla resort, dzięki automatyzacji w przypadku większości zeznań PIT-37 złożonych poprzez Twój e-PIT zwroty podatku trafiają do podatników nawet w trakcie 10 dni.

Tagi: Finanse, e-PIT
Źródło: www.podatki.biz

Twój e-PIT - pytania i odpowiedzi

22.03.2023 10:04

Twój e-PIT to automatycznie przygotowane i udostępnione przez Krajową Administrację Skarbową roczne zeznanie podatkowe osób fizycznych. Podatnik, który skorzysta z tej usługi nie musi wypełniać wniosków, aby rozliczyć swój podatek przy jej użyciu. Zeznanie podatkowe uzupełnione o dane zgromadzone przez administrację skarbową czeka na podatnika w wersji elektronicznej w usłudze Twój e-PIT dostępnej w e-Urzędzie Skarbowym na podatki.gov.pl. Ministerstwo Finansów przygotowało zestaw odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dot. rozliczeń za pomocą tej usługi.

Źródło: www.podatki.biz

Twój e-PIT - jak rozliczyć podatek przez internet?

15.03.2023 12:27

Jak rozliczyć podatek przez internet przy użyciu usługi Twój e-PIT? Jak zalogować się do e-Urzędu Skarbowego i uzyskać podgląd naszej wstępnie wypełnionej deklaracji podatkowej? Jeśli zastanawiasz się jak tego dokonać, zapraszamy do lektury poradnika, w którym krok po kroku omawiamy kluczowe funkcje e-PIT-u.

Źródło: www.dobreprogramy.pl

UKE straszy PIT-em. Mniejsi operatorzy siÄ™ buntujÄ…

03.03.2023 9:18


UKE straszy PIT-em. Mniejsi operatorzy siÄ™ buntujÄ…
Firmy telekomunikacyjne zostały zobligowane do bardzo szczegółowej inwentaryzacji swoich sieci oraz dzielenia się tą wiedzą z władzami. Służyć ma do tego PIT, czyli Punkt Informacyjny ds. Telekomunikacji. Problem w tym, że – zdaniem małych i średnich telekomów – rozwiązanie to zostało źle przygotowane przez UKE i rząd.
Punkt Informacyjny ds. Telekomunikacji (PIT) to twór stworzony przez polskie władze wspólnie z Urzędem Komunikacji Elektronicznej w związku z implementacją do polskiego prawa postanowień dyrektywy Parlamentu Europejskiego z 2014 roku. Pierwsza wersja PIT, wprowadzona na podstawie ustawy z dnia 9 czerwca 2016 r. o zmianie ustawy o wspieraniu rozwoju usług i sieci telekomunikacyjnych oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. 2016 poz. 903), zaczęła działać w 2017 roku. Kolejnym etapem miała być aktualizacja tego rozwiązania tak, aby przedsiębiorcy telekomunikacyjni mogli składać dokładne raporty na temat swojego stanu posiadania. Chodzi między innymi o kable telekomunikacyjne i ich dokładny przebieg, a także inny sprzęt potrzebny do działania sieci. Raportować trzeba również plany inwestycyjne.

Duża dokładność to duże zagrożenie


Zmiany w PIT miały być gotowe do końca 2021 roku, jednak prace się przeciągały. Organizacje zrzeszające firmy telekomunikacyjne zwracały w międzyczasie uwagę, że tak duży zakres przekazywanych danych wymaga konsultacji. Problemem jest między innymi to, że nie ma jednolitego wzoru inwentaryzacji sieci telekomunikacyjnych. Operatorzy używają do tego różnego oprogramowania, są też trudności w przenoszeniu danych pomiędzy systemami.
Wybuch wojny w Ukrainie pokazał też inne zagrożenie. Jest nim duża dokładność inwentaryzacji sieci telekomunikacyjnych w Polsce oraz łatwy dostęp do tych danych. Jak informują przedstawiciele branży, w aktualnej sytuacji geopolitycznej publikowanie bez niezbędnych zabezpieczeń tak szczegółowych danych o infrastrukturze telekomunikacyjnej (przebieg infrastruktury telekomunikacyjnej i energetycznej, położenie jednostek strategicznych, centrów powiadamiania ratunkowego, szpitali itp.) oraz udostępnianie ich wszystkim zainteresowanym, wraz z precyzyjną lokalizacją, wpłynie na osłabienie bezpieczeństwa strategicznego państwa. Bez problemu będzie można ustalić, w jaki sposób doprowadzone są kable i radiolinie do jednostek wojskowych, komend policji, jednostek straży pożarnej. Każdy punkt adresowy, w którym jest usługa internetowa, jest powiązany z punktem elastyczności, czyli miejscem podłączenia do sieci operatora. W dobrze zaplanowanej akcji wystarczą niewielkie nakłady, żeby odciąć od komunikacji najważniejsze służby w państwie.

Z PIT-em jest chyba coÅ› nie tak


Czas naglił, a dane trzeba było zebrać. Resort cyfryzacji ogłosił 19 grudnia 2022 roku, a 28 grudnia dokument został opublikowany. Nowe regulacje weszły w życie po 3 dniach, 1 stycznia 2023 roku. Telekomy miały nadzieję, że UKE ma gotowy system i poinformuje wszystkich zainteresowanych, jak wprowadzać do niego dane. Oczekiwania były jednak zbyt daleko posunięte.
Urząd Komunikacji Elektronicznej uruchomił system 27 stycznia 2023 roku, czyli miesiąc przed planowanym zakończeniem przekazywania danych przez przedsiębiorców telekomunikacyjnych. Dopiero wtedy firmy zaczęły się dowiadywać, jak z tego wszystkiego korzystać. A największy z tym problem mają małe i średnie telekomy. Jak wskazuje Stowarzyszenie e-Południe, zapewniają one usługi telekomunikacyjne dla 25% gospodarstw domowych w Polsce, w tym odpowiadają za 40% stacjonarnego dostępu do Internetu. To również te firmy, a nie najwięksi gracze, budują najwięcej światłowodów w tym kraju.
Stowarzyszenie regularnie otrzymuje od swoich członków informacje, iż system nie działa prawidłowo, co uniemożliwia wprowadzenie danych. Kolejnymi zgłaszanymi problemami, są: niejasne definicje, które utrudniają przedsiębiorcom identyfikację elementów swojej sieci telekomunikacyjnej pod kątem ich kwalifikacji w sprawozdaniu; dostępność danych „testowych” przesłanych przez UKE z uwagi na brak spełnienia wymóg bezpieczeństwa; brak modułu do eksportu danych w systemach wykorzystywanych do paszportyzacji sieci.

– czytamy w

UKE: są webinary, więc jest dobrze


Urząd Komunikacji Elektronicznej organizował webinary dla firm telekomunikacyjnych, które miały im pomóc w obsłudze nowego Punktu Informacyjnego ds. Telekomunikacji. Jak jednak podają zainteresowani,
na webinarach przedstawiano filmy z YouTube, na których informowano m.in jak mamy założyć konta w portalu PIT (które musieliśmy założyć rok lub dwa lata temu), a na większość pytań nikt nie odpowiedział. Z czasem odpowiedzi zaczęły się pojawiać na stronach PIT, ale było ich za mało. Podczas kolejnego webinaru w zeszłym tygodniu (sic!) pokazywano importowanie danych ze starej wersji systemu za pomocą arkuszy excel. Na pytanie o dostęp do arkuszy, prowadzący odpowiedział, że nie dadzą bo boją się zarzutu, że przygotowali to w oprogramowaniu komercyjnym... UKE przygotowało też szablony do programu QGIS pozwalającego na wyrysowanie przebiegu tras i zdefiniowanie wszystkich obiektów, ale przygotował to tak źle, że nawet w słownikach są błędy uniemożliwiające przesłanie danych do PIT... 
A co na to urząd? Wygląda na to, że jest zadowolony ze swoich "osiągnięć".
Z operatorami jesteśmy w stałym kontakcie za pomocą webinarów, helpdesku czy poprzez izby branżowe. Po naszej stronie są wszystkie ręce na pokładzie, żeby proces inwentaryzacji udało się przeprowadzić z sukcesem. Jednocześnie chciałem poinformować, że przed weekendem z sukcesem udało się zakończyć proces inwentaryzacji ponad 100 operatorom, a ponad 700 jest w trakcie.

– powiedział Witold Tomaszewski, p.o. rzecznika prasowego UKE
Maxnet Gdynia przekonuje, że tych 100 operatorów, o których wspomniał rzecznik UKE,
to według naszej wiedzy tacy, którzy nie mają infrastruktury, lub tacy, którzy są członkami spółek (bo wtedy np. wszyscy wspólnicy składają oświadczenie o nieposiadaniu infrastruktury, oprócz jednego, który robi sprawozdanie za spółkę). Reszta od dzisiejszego rana nie jest w stanie nawet otworzyć portalu mapowego PIT, nie mówiąc już o wysyłaniu czy walidacji danych.
 
 

Źródło: www.telepolis.pl

Polacy nie mogli rozliczyć PIT. Ministerstwo tłumaczy

28.02.2023 13:47

Polacy nie mogli rozliczyć PIT. Ministerstwo tłumaczy
Nie mogłeś od rana rozliczyć PIT-u na stronie podatki.gov.pl? Nie jesteś jedyny. Chociaż niektórzy straszyli atakiem hakerskim, to powód był inny.
Dzisiaj (28 lutego) od rana nie działała strona internetowa podatki.gov.pl, za pomocą której Polacy mogą rozliczać e-PIT. RMF FM informowało, że doszło do ataku hakerskiego na rządowy serwis. Prawda, przynajmniej według Ministerstwa Finansów, jest jednak inna.

Atak hakerski na rzÄ…dowÄ… stronÄ™?


Według RMF FM od rana dochodziło do ataków na rządową stronę. Pierwsze informacje mówiły o tym, że hakerom nie udało się ukraść żadnych informacji. Doprowadzili jedynie do przeciążenia strony, czyli przeprowadzili zwykły atak DDoS, który — prawdę mówiąc — nie jest specjalnie skomplikowany.
Ministerstwo Finansów zaprzeczyło, że doszło do ataku na stronę podatki.gov.pl. To prawda, że serwis od rana nie działał, ale wynikało to ze zwykłej awarii, a nie działalności osób trzecich. 
Przerwa w działaniu portalu podatki.gov.pl wynikała z błędu technicznego i nie była wynikiem ataku hakerskiego.

- poinformowało biuro prasowe resortu finansów.
Aktualnie strona powinna już funkcjonować prawidłowo.
 
 

Źródło: www.telepolis.pl

reklama
Allegro PL
Kontakt z nami