Wiadomości z tagiem Social Media  RSS
Już 15 października ''Mama Na Obrotach'' wystąpi w Olsztynie!

13.10.2023 13:30

Fenomen, znanej między innymi z TikToka Mamy na obrotach, zaczął się niespełna 2 lata temu, kiedy namówiona przez siostrę założyła popularną aplikację video. W tym czasie w social media zgromadziła ponad 6 milionów fanów co daje jeden z najspektakularniejszych wyników polskich mediów społecznościowych.

Źródło: www.olsztyn.com.pl

Revolut straszy Polaków. Możesz stracić całe oszczędności

12.10.2023 15:30


Revolut straszy Polaków. Możesz stracić całe oszczędności
Klienci aplikacji Revolut są nieustannie atakowani przez oszustów. Fintech zdradził, jak wielkie jest to zagrożenie i jak z nimi walczy.
W Polsce z aplikacji Revolut korzysta prawie 3 mln klientów, a na całym świecie jest ich w sumie 35 mln. Ta rosnąca ciągle grupa stała się przedmiotem zainteresowania cyberprzestępców. Nasilające się ataki na klientów spowodowały, że fintech zmuszony został, by skokowo zwiększyć zatrudnienie w zespole Financial Crime, który zwalcza przestępczość finansową. 
Jak ujawnia Revolut, do wykrywania i zwalczania oszustw wykorzystywane są między innymi modele AI, które o ryzyku nadużycia potrafią ostrzec jeszcze przed akceptacją transakcji. 
W efekcie firmie udało się w ciągu minionego roku udaremnić próby oszustw i włamań na łączną kwotę ponad 1 miliarda złotych.
Dziś ponad jedna trzecia spośród przeszło 6 tysięcy pracowników Revolut pracuje w zespołach i na stanowiskach związanych ze zwalczaniem przestępstw finansowych. To ponad 2,5 tysiąca osób w 6 hubach na świecie (w tym jeden w Polsce) zajmujących się analizą danych, operacjami, wsparciem klienta, rozwojem produktów czy przeciwdziałaniem praniu brudnych pieniędzy. 
Zespół powiększył się od roku 2021 dwukrotnie. Rekrutacje cały czas trwają (62 typy otwartych stanowisk na świecie i 24 w Krakowie). W sumie Revolut w ciągu ostatnich 12 miesięcy (od listopada 2022 roku) otrzymał ponad 77 tysięcy aplikacji o pracę na różne stanowiska w zespole Financial Crime.

Przestępcy stale zmieniają taktykę i metody 


Jak zauważa Revolut, w ostatnim czasie oszuści odchodzą od typowych włamań na konto na rzecz scamów, czyli oszustw, w których zmanipulowana ofiara sama autoryzuje transakcje, np. wysyła swoje oszczędności oszustowi. W przypadku niektórych krajów w Europie, jak na przykład Wielka Brytania, ta zmiana trendu jest szczególnie widoczna. Scamy odpowiadały tam w zeszłym roku za 41% strat w wyniku przestępstw finansowych.
Revolut zaobserwował też dwukrotny wzrost liczby prób oszustw, które swój początek mają w mediach społecznościowych. Fintech ostrzega, że oszustw dokonują tam wyrafinowane, zorganizowane i bezwzględne sieci przestępców, które wykorzystują techniki inżynierii społecznej, by skłonić ofiary do dokonania płatności. W social mediach inicjowanych jest dwie trzecie prób oszustw wycelowanych w klientów Revolut, np. oszustwa inwestycyjne. 
 
 

Źródło: www.telepolis.pl

Redaktorki naczelne Burda Media Polska zachęcają do udziału w wyborach (wideo)

11.10.2023 22:11

Burda Media Polska przygotowała specjalny spot, w którym redaktorki naczelne jej magazynów i serwisów internetowych zachęcają kobiety do udziału w wyborach parlamentarnych, które odbędą się 15 października. Film trafił na kanały social media poszczególnych tytułów.

Źródło: www.wirtualnemedia.pl

The Last of Us Part 2: Remastered pojawiło się w social media studia Naughty Dog

09.10.2023 12:47


Odniesienie do "zremasterowanej" wersji The Last of Us Part 2 pojawiło się na profilu Naughty Dog na LikedIn, co potwierdza plotki, że ulepszona wersja gry z PlayStation 4 z 2020 roku jest już w drodze.

Źródło: gry.interia.pl

Młodzi Polacy spędzają każdego dnia kilka godzin przed smartfonem

06.10.2023 19:53


Młodzi Polacy spędzają każdego dnia kilka godzin przed smartfonem
Higiena cyfrowa Polaków, szczególnie młodych, nie wygląda najlepiej. Co piąta osoba w wieku od 18 do 24 lat spędza ze smartfonem ponad 6 godzin, codziennie. Co gorsza, większość z nas w żaden sposób tego nie kontroluje.
Mobilna rewolucja ostatnich dwóch dziesięcioleci sprawiła, że sięgając do kieszeni, możemy mieć kontakt z treściami z niezliczonej liczby źródeł z całego świata. Co za tym idzie, równie nieskończona jest liczba powiadomień wysyłanych przez rozmaite aplikacje, serwisy informacyjne czy social media. Do tego dochodzą otaczające nas, znane wcześniej, media tradycyjne i reklamy. Okazuje się, że zaledwie 15% Polaków używa smartfona przez mniej niż godzinę dziennie i głównie są to osoby powyżej 50 roku życia, a 46% z nas spędza z telefonem od 1 do 3 godzin. Od 3 do 6 godzin robi to 22% ankietowanych, a powyżej 6 godzin aż 8%.
Cyfrowa higiena Polaków
Najmocniej przywiązani do swojego smartfonu są najmłodsi użytkownicy, w wieku 18-24 lat, spośród których aż 43% korzysta z niego od 3 do 6 godzin na dobę, a 20% powyżej tej granicy. Bardzo często sięgamy po telefon przez wyskakujące powiadomienia. Poza tymi o połączeniach telefonicznych oraz SMS-ach (ponad 60% badanych), dominują te z komunikatorów (59%) i social mediów (50%). Na kolejnym miejscach plasują się powiadomienia z portali informacyjnych (32%) i służbowego maila (13%). 
Cyfrowa higiena Polaków

Wolny czas na komunikatorze i social mediach


A gdy już sięgniemy po komórkę, to zazwyczaj używamy komunikatorów. Polacy wprost je uwielbiają, co potwierdzają liczby – z najpopularniejszego wśród badanych Messengera korzysta 4 na 5 z nas (82%), z Whatsappa ponad połowa (56%), a ze Skype’a 1/3 dorosłych w Polsce. Aż 47% badanych używa komunikatorów w każdej wolnej chwili. I znów najmocniej dotyczy to najmłodszej grupy ankietowanych – 68%.
Co czwarty z nas na bieżąco sprawdza komunikatory także w pracy – niezależnie od tego, czy jest to podczas przerwy, czy w trakcie służbowych zajęć. Niespełna połowa z nas komunikuje się ze znajomymi po powrocie do domu (45%), a w drodze do pracy 15%. Chociaż niezalecane jest sięganie po smartfon przed snem i od razu po przebudzeniu, robi tak odpowiednio 25% i 18%. Powszechne jest też zajmowanie się swoim telefonem podczas wyjść z innymi, co przyznało 28% ankietowanych.
Cyfrowa higiena Polaków
Również bardzo często korzystamy z social mediów. Najchętniej używamy ich po powrocie do domu (64%). W naszych czterech kątach szczególnie skupiamy się na oglądaniu wideo na YouTubie (61% spośród korzystających w domu), a także na przeglądaniu Facebooka (53%) i Instagrama (33%). Na drugim i trzecim miejscu plasują się wskazania, że scrollujemy social media w każdej wolnej chwili (49%) oraz przed snem (46%). Kolejne najpopularniejsze odpowiedzi to podczas przerw w pracy lub szkole (łącznie 40% z nas, z czego 50% korzysta z Facebooka, 32% z YouTube’a, 30% Instagrama) – i, co ciekawe, podczas pracy lub zajęć w szkole (23%). W tej grupie w czasie wykonywania obowiązków Facebooka przegląda prawie połowa osób (47%), Instagrama 33%, a YouTube’a 29%.

Jak zadbać o cyfrową higienę?


Na ograniczenie bodźców informacyjnych pozwala zarządzanie wyskakującymi co rusz powiadomieniami. Na stałe niechciane powiadomienia ma wyłączone 46% z nas, a 34% włącza tymczasowo tryb nie przeszkadzać, kiedy potrzebuje spokoju, ograniczając je do zera. Szerokiego strumienia różnych sygnałów z powiadomień nie próbuje zmniejszać 1 na 4 użytkowników (26%).
Cyfrowa higiena Polaków
Producenci sprzętu mobilnego oferują użytkownikom funkcje mające na celu dbanie o ich dobrostan w używaniu sieci i urządzenia. Zdecydowana większość polskich właścicieli smartfonów – aż 78% – z nich nie korzysta. A może to być przydatne rozwiązanie w walce z przebodźcowaniem, przemęczeniem i gorszym samopoczuciem spowodowanym nadmiernym kontaktem z bodźcami informacyjnymi. 
Stres informacyjny prowadzi do zaburzeń snu, obniżonego nastroju czy problemów z koncentracją, a doświadcza tego 61% z nas. Niestety aż 3/4 Polaków nie kontroluje, ile czasu spędza przed ekranem smartfonu, a 1/4 nie ogranicza dopływu powiadomień jedynie do niezbędnego minimum. Dlatego chcemy mocniej uświadamiać użytkowników na temat możliwych zagrożeń wynikających z niezachowywania higieny cyfrowej i pokazywać im, w jaki sposób skuteczniej o nią dbać.

– powiedziała Dorota Rakowska, Marketing Director w Huawei CBG Polska
 
 

Źródło: www.telepolis.pl

PiS wydaje najwięcej na kampanię w mediach społecznościowych

04.10.2023 20:51

Komitet Wyborczy Prawa i Sprawiedliwości pozostaje liderem wydatków na kampanię w mediach społecznościowych - wynika z badania Fundacji Batorego i Sotrendera. W nowej fali badania, obejmującej tydzień od 20 do 27 września 2023 roku, wydał na ten cel 340 tys. zł. Koalicja Obywatelska w tym czasie przeznaczyła na reklamy w social media 216 tys. zł, ale to ona wygrywała pod względem zasięgów.

Źródło: www.wirtualnemedia.pl

Polka na Karaibach: przeprowadzając się, miałam na koncie tysiąc dolarów

04.10.2023 15:47

Od zawsze wiedziała, że zamieszka za granicą, nie wiedziała natomiast, gdzie dokładnie. W czasie pandemii poleciała na Karaiby, w których zakochała się od pierwszego wejrzenia, później wróciła do Europy, odłożyła pieniądze i wróciła na rajskie wyspy. Zaczynała od pracy w restauracji i biurze podróży, dziś jest social media managerką i prowadzi własną firmę. O swoim karaibskim życiu opowiedziała nam Agnieszka Niebylska.

Źródło: podroze.onet.pl

Marc Marquez w Gresini Racing. Sensacyjny transfer potwierdzony - zawodnik żegna się z Hondą

04.10.2023 14:38

Marc Marquez wreszcie podjął decyzję odnośnie swojej przyszłości i będzie ona bolesna dla fanów zespołu Repsol Honda, ponieważ zawodnik zdecydował się przyjąć ofertę zespołu Gresini Racing. Marquez zamieścił pożegnalny film w swoich social mediach. Honda oficjalnie poinformowała o zerwaniu kontraktu.

Źródło: www.scigacz.pl

Rośnie odsetek kupujących online. Tylko co piąta osoba korzysta z social commerce

29.09.2023 20:45

Odsetek polskich internautów, którzy kupują online rośnie - obecnie wynosi on 79 proc. Na polskich stronach zakupy robi trzy czwarte klientów, a na zagranicznych - 30 proc. Za pośrednictwem social mediów kupuje na razie jedynie 19 proc. - wynika z danych Gemiusa. 

Źródło: www.wirtualnemedia.pl

Modowe pułapki zdemaskujesz w Punkcie Zwrotnym

27.09.2023 11:44


Punkt Zwrotny to nowe miejsce na mapie Warszawy, w którym rozwiązując ekozagadki, można odkryć tajemnice fast fashion. W czterech pokojach tematycznych młodzi ludzie będą wyszukiwać manipulacje w reklamach i social mediach, segregować odpady i czytać metki.

Źródło: www.rmf24.pl

reklama
vehis
Kontakt z nami