Baner Fuksiarz
Wiadomości z tagiem Prepaid  RSS
Orange zwraca pieniądze. Wystarczy kilka kliknięć

17.10.2023 14:09



Orange realizuje decyzję UOKiK dotyczącą zwrotu kosztów za połączenia z infolinią Orange i nju. Operator uruchomił stronę, gdzie można składać wnioski w tej sprawie.
We decyzję z 31 sierpnia 2023 r. dotyczącą opłat za kontakt z infolinią Orange lub nju, które były ponoszone przez klientów mimo zawartych w pakiecie darmowych połączeń do sieci komórkowych i stacjonarnych. Operator naliczał sobie za to 29 groszy za minutę. 
Pod lupę UOKiK trafiła także inna opłata – 49 zł za diagnozę technika podczas reklamacji uszkodzenia zgłaszanego przez klienta. Urząd zakwestionował te praktyki Orange i zobowiązał operatora do zwrotu klientom poniesionych kosztów. 
Orange za infolinię już w marcu 2023 r., gdy UOKiK wszczął postępowanie, a więc jeszcze przed zapadnięciem ostatecznej decyzji. Dziś operator poinformował o formularzu, który pozwala odzyskać poszkodowanym klientom niesłusznie poniesione koszty.
Przypomnę, że zobowiązaliśmy się wykonać tę decyzję, która wynikała z naszego dialogu z urzędem. Opłatę za połączenia z infoliniami znieśliśmy w marcu 2023 r. Pozostałe zobowiązania wykonamy zgodnie z harmonogramem

 – napisał na firmowym blogu Wojtek Jabczyński, rzecznik operatora.
Aby ułatwić klientom otrzymanie zwrotu opłat – lub w zamian pakietów GB – Orange uruchomił stronę, gdzie poprzez specjalny formularz można składać wnioski o zwrot za połączenia na infolinię. Formularz .

Komu przysługuje zwrot?


Jak wynika z decyzji UOKiK (DOZIK nr 8/2023), zobowiązanie do zwrotu kosztów dotyczy byłych i obecnych klientów w ofertach Orange i nju, którzy:
  • dzwonili na infolinię od 12 marca 2022 do 12 marca 2023 r.,
  • zawarli nową umowę lub zmienili jej warunki po 25 grudnia 2014 r.,
  • w czasie kontaktu z infolinią mieli pakiet z nielimitowanymi rozmowami na telefony komórkowe,
  • nie złożyli reklamacji dotyczących kosztów połączenia z infolinią lub otrzymali negatywną odpowiedź.

Klienci Orange i nju, którym naliczono opłaty, mogą wybrać czy chcą otrzymać zwrot kosztów, czy jednorazowo darmowy pakiet danych – 30 GB dla dzwoniących na infolinię Orange i 9 GB – dla osób, które korzystały z usług nju. 
Postanowienie UOKiK zakłada też, że osoby, które nie wypełnią formularza, również otrzymają zwrot pieniędzy. W takiej sytuacji zapłacą mniej za rachunek (w ofertach postpaid) lub dostaną doładowanie konta (prepaid).
Warto pamiętać, że decyzja UOKiK zobowiązuje Orange, by specjalny formularz dostępny był przez 3 miesiące od daty jego publikacji na stronie internetowej Orange. Ponieważ formularz został uruchomiony 10 października, na złożenie wniosku jest czas do 10 stycznia 2024 r.
Dodatkowe informacje na temat zasad zwrotów znajdują się tutaj: i .
 
 
 
 

Źródło: www.telepolis.pl

Nowa szczepionka covidowa ma dzisiaj dostać zielone światło

12.10.2023 8:30


Europejska Agencja Leków ma dopuścić dzisiaj do użytku nową, zmodyfikowaną szczepionkę przeciwko koronawirusowi, dopasowaną do mutacji Kraken (X.B.B 1.5), czyli podwariantu Omikrona. Właśnie ten preparat - jak potwierdził nasz reporter Michał Dobrołowicz - ma być stosowany w Polsce tej jesieni.

Źródło: www.rmf24.pl

Rosja. Znany bank pomoże omijać sankcje

29.09.2023 18:19

Rosja. Znany bank pomoże omijać sankcje
Jeden z największych banków w Rosji, MTS, zapowiedział, że wspomoże swych klientów w omijaniu sankcji handlowych na gry i oprogramowanie.
Wskutek sankcji nałożonych na Federację Rosyjską wiele spośród znanych usług online pozostaje na tamtejszym rynku niedostępnych. W efekcie Rosjanie nie posłuchają muzyki na Spotify, nie obejrzą filmu na Netfliksie czy nie kupią gry w PS Store. 
Obejście blokad wbrew pozorom nie jest łatwe, bo o ile lokalizację łatwo sfałszować poprzez VPN, o tyle pozostaje kwestia płatności – a rosyjskie karty płatnicze są konsekwentnie odrzucane. Ale tu cały na biało wchodzi MTS Bank, który, jak twierdzi, już niebawem udostępni swym klientom aplikację do omijania międzynarodowych ograniczeń. 

Lewe karty prepaid w aplikacji bankowej


Jak czytamy, narzędzie będzie mieć formę marketplace'u z kodami przedpłaconymi, służącymi do doładowania kont w usługach online określonymi kwotami. Jednocześnie bank obiecuje dostarczyć „wymagane do aktywacji kodu oprogramowanie i instrukcje”, a więc prawdopodobnie jakiś VPN.
Rzecz jasna, nie ma tu mowy o działaniu charytatywnym. MTS Bank już teraz bowiem zastrzega, że do wartości voucherów doliczy sobie prowizję. Nie wiadomo tylko jaką dokładnie. Za to obiecuje dopilnować, aby kody były funkcjonalne i łatwe do wykorzystania nawet przez niewprawnych użytkowników, gwarantując stałą pomoc techniczną.
Co do zasady sprzedasz kart przedpłaconych w Rosji, zakupionych zazwyczaj na rynkach ościennych, nie jest niczym nowym. Praktykuje to chociażby sieć marketów elektronicznych M.Video-Eldorado. Po raz pierwszy jednak za tego rodzaju działania bierze się bank, w dodatku tak duży, gdyż legitymujący się obsługą ponad 12 mln klientów.

Źródło: www.telepolis.pl

​Jak pacjenci prywatnych przychodni mają dostać bezpłatny lek?

25.09.2023 15:48


Ministerstwo Zdrowia nie zmieni budzących wątpliwości przepisów dotyczących wybranych bezpłatnych leków dla dzieci oraz dla osób, które skończyły 65 lat - dowiedział się nasz reporter. Chodzi o zapis, zgodnie z którym darmowy preparat można dostać tylko, gdy recepta jest wystawiona w placówce, która ma kontrakt z Narodowym Funduszem Zdrowia. Na ten problem uwagę zwracają pacjenci prywatnych przychodni.

Źródło: www.rmf24.pl

Plus zmienia zasady. Po nowemu już od dziś

22.09.2023 20:33


Plus zmienia zasady. Po nowemu już od dziś
Plus poinformował,  że od 22 września 2023 roku zmienia praktyki w procesach wymiany karty SIM oraz przenoszenia numeru na inną osobę.
Spółka Polkomtel, operator sieci Plus. ogłosiła dziś, że od 22 września 2023 roku będzie możliwość dokonania:
  • wymiany karty SIM,
  • cesji umowy,
  • przerejestrowania użytkownika karty prepaid

na podstawie:
  • pełnomocnictwa udzielonego w formie aktu notarialnego,
  • pełnomocnictwa z notarialnie poświadczonym podpisem,
  • pełnomocnictwa zwykłego (w formie pisemnej),

po uprzednim potwierdzeniu przez Biuro Obsługi Klienta zakresu udzielonego pełnomocnictwa z abonentem.
Wzór pełnomocnictwa zwykłego znajduje się (plik PDF).
 
 

Źródło: www.telepolis.pl

Orange się doigrał. Musi zwrócić klientom pieniądze

20.09.2023 9:39



Klienci, którzy musieli płacić za kontakt z infolinią Orange lub nju mimo darmowych połączeń w pakiecie otrzymają zwrot kosztów. Podobna rekompensata należy się za wizyty techników. To skutek decyzji UOKiK.
Sprawa ciągnie się już od września 2022, gdy pomarańczowy operator . Urząd badał cenniki Orange, chodziło o dwie opłaty. 
Pierwsza z nich naliczana była za połączenia z infoliniami Orange i nju mobile, również gdy klient korzystał z oferty, w której ma w pakiecie darmowe rozmowy do sieci komórkowych i stacjonarnych. Co więcej, opłaty pobierane były nie tylko za faktyczny czas połączenia z konsultantem, ale również za czas oczekiwania na takie połączenie. Po wszczęciu sprawy przez UOKiK Orange w marcu 2023 r.
Druga wątpliwa opłata w wysokości 49 zł naliczana była za diagnozę technika podczas reklamacji uszkodzenia zgłaszanego przez klienta. 
Dziś UOKiK poinformował o wydaniu decyzji, w której zakwestionował praktyki Orange Polska. Urząd przekonuje, że działania Orange Polska mogły być niezgodne z ustawą o prawach konsumenta. Przepis jasno wskazuje, że opłata za połączenie z numerem wskazanym do kontaktu w sprawie zawartej umowy nie może być wyższa niż opłata za zwykłe połączenie telefoniczne, zgodnie z taryfą, z której korzysta klient. W przypadku oferty darmowych rozmów nie powinny być pobierane żadne opłaty.
Prezes UOKiK wydał decyzję, na mocy której Orange Polska musi zwrócić klientom poniesione koszty za połączenia z infolinią
Nałożone zobowiązanie dotyczy byłych i obecnych klientów w ofertach Orange i nju, którzy:
  • dzwonili na infolinię od 12 marca 2022 do 12 marca 2023 r.,
  • zawarli nową umowę lub zmienili jej warunki po 25 grudnia 2014 r.,
  • w czasie kontaktu z infolinią mieli pakiet z nielimitowanymi rozmowami na telefony komórkowe,
  • nie złożyli reklamacji dotyczących kosztów połączenia z infolinią lub otrzymali negatywną odpowiedź.

Klienci Orange i nju, którym naliczono opłaty, będą mogli wybrać czy chcą otrzymać zwrot kosztów, czy jednorazowo darmowy pakiet danych – 30 GB dla dzwoniących na infolinię Orange i 9 GB – dla osób, które korzystały z usług nju. 
Obecni klienci usług Orange i nju będą mogli wypełnić specjalny formularz dostępny przez 3 miesiące od daty jego publikacji na stronie internetowej Orange. Osoby, które nie wypełnią formularza, również otrzymają zwrot pieniędzy. Zapłacą mniej za rachunek (w ofertach postpaid) lub dostaną doładowanie konta (prepaid).
Osoby, które nie są już klientami usług Orange i nju mogą otrzymać zwrot opłat, ale będą musiały w tym celu wypełnić formularz na stronie operatora, na co będą miały 3 miesiące od publikacji przez operatora informacji o decyzji.

Zwrot opłat za diagnozę


UOKIK poinformował też, że Orange przestanie pobierać opłaty za usługę serwisową asysty technicznej polegającej na diagnozie uszkodzenia. Zwróci również pobrane opłaty w wysokości 49 zł lub jej wielokrotności. 
Rekompensata będzie przysługiwała klientom, którzy od 7 czerwca 2022 r. do dnia zaprzestania pobierania opłaty zapłacili za diagnozę uszkodzenia. Jeśli ponieśli ten koszt więcej niż jeden raz, otrzymają wielokrotność 49 zł.
W tym przypadku również chodzi o klientów, którzy nie doczekali się pozytywnie rozpatrzonej reklamacji dotyczącej opłat za diagnostykę.
Jak wyjaśnia UOKiK, obecni i byli klienci Orange będą musieli skontaktować się z Orange poprzez czat lub bezpłatną infolinię. Zwrot 49 zł lub wielokrotność tej kwoty otrzymają na podane przez nich konto bankowe. Obecni klienci Orange, którzy nie skontaktują się z operatorem, również otrzymają rekompensatę. Orange pomniejszy ich płatności o 49 zł lub wielokrotność tej kwoty.

Inni operatorzy też znaleźli się na celowniku UOKiK


UOKiK sprawdził też praktyki pozostałych trzech największych operatorów dotyczące pobierania opłat za kontakt z infolinią. T-Mobile Polska oraz Polkomtel przeszyły pozytywnie weryfikację, a po uwagach urzędu dodatkowo poprawiły informacje dla klientów. 
W przypadku P4 Play urząd wszczął postępowanie wyjaśniające, w trakcie którego operator zmienił praktyki na korzystne dla klientów. Po interwencji UOKiK, od 1 stycznia 2023 r. użytkownicy fioletowej sieci płaca za połączenie z infolinią jak za krajowe połączenie głosowe z numerem komórkowym w tej sieci zgodnie z ofertą. Jeśli klient ma bezpłatne połączenia do Play, to dotyczy to również połączenia z infolinią. Jeżeli jego oferta obejmuje pakiet minut, to połączenie zostanie z niego rozliczone. W sytuacji, gdy w połączenia do Play są płatne lub wykorzystany zostanie pakiet minut, to operator naliczy opłatę za połączenie z infolinią określoną w cenniku oferty, jednak nie wyższą niż dotychczasowa cena połączenia. 
 
 

Źródło: www.telepolis.pl

Ilu leków brakuje w aptekach? Znamy najnowsze dane

19.09.2023 11:35


Dwadzieścia cztery preparaty są na najnowszej liście leków, których brakuje w polskich aptekach. Wykaz raz w tygodniu przygotowuje Główny Inspektorat Farmaceutyczny. 245 leków jest obecnie na tzw. liście długotrwałych wstrzymań w obrocie. Chodzi o medykamenty, które od wielu tygodni nie trafiają na rynek, bo tak zdecydował ich producent.

Źródło: www.rmf24.pl

Orange gasi światło. Wymiana telefonów już w tym miesiącu

07.09.2023 9:04



Już we wrześniu Orange rozpocznie zapowiadany od dłuższego czasu proces wygaszania sieci 3G. Odzyskane częstotliwości usprawnią działanie LTE.
Zgodnie z zapowiedziami, Orange startuje w tym miesiącu z wygaszaniem sieci 3G.  Pierwszy etap rozpocznie się 26 września w powiatach: pilskim, złotowskim, wałeckim, wieruszowskim, wieluńskim i pajęczańskim. 
Zdaniem operatora, poprawi to zasięg i jakość rozmów dzięki wykorzystaniu VoLTE. Wykorzystywana dotychczas częstotliwość zostanie użyta dla nowocześniejszej technologii LTE. Zapotrzebowanie na nią rośnie – obecnie ponad 96% transmisji danych w Orange przechodzi właśnie przez sieć LTE. Z kolei udział 3G w ciągu ostatnich kilku lat, w całym ruchu w sieci operatora, zmniejszył się z 26% do około 2,5%. 

Jak się przygotować na wyłączenie 3G?


Orane uspokaja, że w przypadku większości klientów wyłączenie 3G nie wymaga podjęcia żadnych działań. Mimo tego warto wcześniej sprawdzić, czy ma się kartę SIM i telefon, które obsługują rozmowy w technologii VoLTE.
Żeby się o tym upewnić, trzeba wysłać bezpłatnego SMS-a o treści KARTA na numer 80233. Usługa jest dostępna dla klientów indywidualnych oraz małych i średnich firm – korzystających z ofert abonamentowych i prepaid. Dotyczy to także użytkowników nju mobile. 
W Orange Flex można to natomiast sprawdzić, korzystając z czatu w aplikacji. Jeśli karta SIM wymagać będzie wymiany, wystarczy złożyć zlecenie (opcja dostępna w zakładce „Karty SIM”). Nową kartę bezpłatnie dostarczy kurier. 
Klienci korporacyjni również mogą sprawdzić karty SIM przez SMS-a. W razie konieczności wymiany pierwszym kontaktem będzie – w  ich przypadku – opiekun klienta biznesowego. 
Wymiana starej karty SIM na nową, obsługującą 4G i 5G, jest bezpłatna dla wszystkich. Dodatkowo na stronie www.orange.pl/zobacz/wylaczamy-3g każdy może sprawdzić, czy jego telefon obsługuje VoLTE, czyli połączenia głosowe w technologii LTE, w Orange. 
Operator zachęca też, by w razie problemów, dostosowane do planowanych zmian i gotowe już na sieć 5G smartfony kupować w salonach Orange w całej Polsce. Konsultanci pomogą dobrać odpowiedni sprzęt. 
Klienci, którzy pozostaną przy korzystaniu z kart SIM lub telefonów starszego typu, nieobsługujących 4G, będą mieli zapewnione usługi w technologii 2G. 

Wyłączenie 3G w Orange – kolejne etapy


Od drugiej połowy października do końca listopada, 3G będzie wyłączane w kolejnych powiatach: czarnkowsko-trzcianeckim, chodzieskim, obornickim, wągrowieckim, sieradzkim, zduńskowolskim, poddębickim i łaskim. 
W następnym etapie, w drugim kwartale 2024 roku, z siecią 3G pożegnają się w okolicach Koszalina i Słupska. 
Pełne wygaszanie w całej Polsce, planowane przez Orange, potrwa do końca 2025 roku.
 
 

Źródło: www.telepolis.pl

Najlepszy preparat do obuwia – ranking TOP 5 środków do pielęgnacji obuwia

22.08.2023 15:46

Wydatki na obuwie stanowią poważne obciążenie domowego budżetu – i to nie tylko w przypadku rodziców małych dzieci, które szybko rosną, czy kobiet kolekcjonujących szpilki. Mamy przy tym tendencję do narzekania na krótką żywotność butów, a tymczasem odpowiednia pielęgnacja może przedłużyć czas ich użytkowania nawet do kilkudziesięciu sezonów – warto więc pomyśleć o dobrych kosmetykach.

Tagi: Rosja, Prepaid
Źródło: wiadomosci.onet.pl

W Plusie dwa abonamenty i dwa smartfony dostaniesz w cenie jednego

16.08.2023 14:40


W Plusie dwa abonamenty i dwa smartfony dostaniesz w cenie jednego
Plus startuje z nową Mistrzowską Ofertą dla klientów indywidualnych i firm. W jej ramach można mieć dwa abonamenty w cenie jednego oraz kupić dwa smartfony w cenie jednego. Start 17 sierpnia 2023 roku.

Oferta dla klientów indywidualnych


Wielkimi krokami zbliża się powrót do szkoły, a wraz z nim czas zwiększonych wydatków. Z pomocą przychodzi Mistrzowska Oferta Plusa z dwoma abonamentami w cenie jednego za 59 zł lub 69 zł miesięcznie.
  • Mistrzowska Oferta za 69 zł miesięcznie


Każdy, kto zdecyduje się na ofertę za 69 zł miesięcznie, otrzyma dwa abonamenty z pakietem 240 GB na dwa numery do wspólnego korzystania oraz nielimitowane rozmowy, SMS-y i MMS-y, a na dodatek dostęp do Disney+ w prezencie na rok. Z oferty mogą skorzystać wszyscy nowi klienci Plusa, osoby przechodzące do Plusa z innej sieci, a także dotychczasowi użytkownicy oferty Plusa na kartę czy MIX. Mogą ją dokupić także obecni abonenci Plusa.
  • Mistrzowska Oferta za 59 zł miesięcznie


Dla obecnych klientów Plus przygotował także Mistrzowską Ofertę w cenie 59 zł miesięcznie. W tej cenie otrzymują oni dwa abonamenty z pakietem 100 GB do wspólnego korzystania oraz nielimitowane rozmowy, SMS-y i MMS-y. Plus daje również dostęp do Disney+ w prezencie na rok.
 
 
Mistrzowska Oferta za 59 zł/mies. została przygotowana dla klientów Plusa, którzy równocześnie kupią albo przedłużą inny abonament głosowy za co najmniej 39 zł/mies. lub Internet (mobilny/światłowodowy) za minimum 19 zł/mies. Z Mistrzowskiej Oferty za 59 zł/mies. mogą skorzystać także klienci Polsat Box, którzy równocześnie kupią lub przedłużą usługę Polsat Box za minimum 20 zł/mies.
Plus dwa abonamenty baner

Oferta dla firm


Plus przygotował również Mistrzowską Ofertę dla firm, czyli dwa abonamenty w cenie jednego za 49 zł + VAT miesięcznie lub 59 zł + VAT miesięcznie.
  • Mistrzowska Oferta za 59 zł + VAT miesięcznie


Z oferty za 59 zł + VAT miesięcznie mogą skorzystać nowi klienci Plusa, wszyscy przenoszący numer do Plusa, a także osoby przechodzące z oferty MIX czy prepaid Plusa na abonament. Ofertę mogą dokupić także obecni abonenci Plusa. W Mistrzowskiej Ofercie za 59 zł + VAT miesięcznie znajdziemy dwa abonamenty w cenie jednego ze wspólnym pakietem 140 GB, nielimitowanymi rozmowami, SMS-ami i MMS-ami oraz Disney+ w prezencie na rok.
  • Mistrzowska Oferta za 49 zł + VAT miesięcznie


Dla tych, którzy są już klientami Plusa, operator przygotował także ofertę z dwoma abonamentami w cenie jednego za 49 zł + VAT miesięcznie. W tej cenie klienci otrzymują dwa abonamenty z 60 GB do wspólnego korzystania, nielimitowanymi rozmowami, SMS-ami i MMS-ami oraz dostęp do Disney+ w prezencie na rok. Mistrzowską Ofertę dla przedsiębiorców za 49 zł + VAT miesięcznie mogą wybrać osoby, które jednocześnie kupią albo przedłużą wybrany abonament głosowy za co najmniej 49 zł + VAT/mies. lub Internet (mobilny/światłowodowy) za minimum 15,44 zł + VAT/mies.
Z Mistrzowskiej Oferty za 49 zł + VAT/mies. mogą skorzystać także klienci Polsat Box, którzy kupią albo przedłużą abonament Polsat Box za minimum 16,26 zł + VAT/mies.
Plus dla firm 49 zł baner

Dwa smartfony w cenie jednego


Plus wraca z ofertą z dwoma smartfonami w cenie jednego, dzięki której można zaoszczędzić jeszcze więcej. Kupując 4/128GB lub 6/128GB w prezencie dostępny jest .
Zakup dwóch smartfonów w cenie jednego można połączyć z abonamentową Mistrzowską Ofertą.
Cena zestawu Xiaomi Redmi Note 12 5G 4/128GB i Xiaomi Redmi A2 2/32GB zarówno dla klientów indywidualnych, jak i firm, wyniesie łącznie 1599,04 złotych (+ VAT) – 1 zł na start (+ VAT) oraz 12 rat po 133,17 zł (+ VAT)/mies. Duet Xiaomi Redmi Note 12 Pro 5G 6/128GB i Xiaomi Redmi A2 2/32GB dostępny jest za 1 zł na start (+ VAT) oraz 12 rat po 149,83 zł (+ VAT)/mies. – całkowity koszt zakupu wyniesie 1798,96 zł (+ VAT).
Plus dwa smartfony baner

Smartfony Samsung nawet o 600 złotych taniej i słuchawki w prezencie


Początek roku szkolnego może być jeszcze lepszy dzięki okazji dla fanów urządzeń marki Samsung. Plus oferuje niższe ceny smartfonów oraz dla klientów indywidualnych oraz firm. Dzięki temu klienci będą mogli zaoszczędzić do 600 złotych (+ VAT). Całkowity koszt zakupu:
  • Samsung Galaxy Z Flip5 8/256GB wyniesie 5199 złotych (+ VAT) – 499 zł na start (+ VAT) oraz 12 rat po 391,65 zł (+ VAT)/mies. (najniższa cena z 30 dni przed obniżką: 5599 zł (+ VAT)),
  • Samsung Galaxy Z Fold5 12/256GB wyniesie 8199 złotych (+ VAT) – 799 zł na start (+ VAT) oraz 12 rat po 616,66 zł (+ VAT)/mies. (najniższa cena z 30 dni przed obniżką: 8799 zł (+ VAT)).

Decydując się na zakup któregoś z powyższych "składaków" Samsunga do 3 września 2023 roku, można otrzymać słuchawki Galaxy Buds2 Pro w prezencie. Wystarczy aktywować smartfon do 10 września oraz do 17 września tego roku wypełnić specjalny formularz dostępny w aplikacji Samsung Members.
Plus Samsung baner

Mistrzowskie 25 GB na 25-lecie


Z okazji 25-lecia wspierania polskiej siatkówki przez Plusa cały czas trwa także promocja „Mistrzowskie 25 GB na 25-lecie”. Klienci Plusa mogą odebrać 25 dodatkowych gigabajtów Internetu za każdy wygrany przez polskie reprezentacje mecz w ramach CEV Mistrzostw Europy w piłce siatkowej kobiet oraz mężczyzn.
 
 

Źródło: www.telepolis.pl

reklama
Kontakt z nami