Wiadomości z tagiem E-commerce  RSS
Magazyny w służbie e-commerce: wycisnąć z metra ile się da

17.10.2023 18:00

Maksymalne wykorzystanie potencjału każdego metra kwadratowego powierzchni magazynowej jest dziś gorącym trendem. Firmy e-commerce inwestują też w nowoczesne technologie, które pomagają usprawnić sposób magazynowania i skrócić czas dostawy.

Źródło: www.propertynews.pl

Answear chce pozyskać do 29 mln zł ze sprzedaży akcji. Celem rozwój marki PRM

16.10.2023 20:59

Spółka e-commerce’owa Answear zamierza przeprowadzić emisję do 1 mln swoich akcji serii L, w cenie maksymalnie 29 zł za sztukę. Firma chce pozyskać środki na rozwój przejętej w br. marki PRM.

Źródło: www.wirtualnemedia.pl

Gamivo i Żabka odpalają kolejną akcję. Wymieniaj żappsy i kupuj gry taniej

13.10.2023 12:21


Spółka Gamivo, która łączy w swojej działalności e-commerce oraz gaming, rozpoczęła kolejną akcję promocyjną z siecią sklepów Żabka. Punkty lojalnościowe zgromadzone w aplikacji mobilnej Żappka, czyli tzw. żappsy, można wymieniać na zniżki. Dzięki temu gry na platformie Gamivo dostępne będą nawet 20 proc. taniej.

Źródło: gry.interia.pl

InPost Oficjalnym Partnerem Tour de France

10.10.2023 16:08


Grupa InPost, lider rozwiązań logistycznych dla branży e-commerce w Europie, operująca pod dwoma markami konsumenckimi InPost i Mondial Relay we Francji zostanie Oficjalnym Partnerem Tour de France. To legendarne wydarzenie sportowe w przyszłym roku obchodzi 111. rocznicę. Partnerstwo z Tour de France jest okazją dla Grupy InPost do poszerzenia świadomości marki wśród europejskich konsumentów. Przyszłoroczny wyścig wystartuje […] first appeared on .

Źródło: naszosie.pl

Właściciel AliExpress podejrzewany o szpiegostwo. Służby to sprawdzą

05.10.2023 9:40

Właściciel AliExpress podejrzewany o szpiegostwo. Służby to sprawdzą
Jeden z europejskich krajów ma podejrzenie, że Alibaba Group — za pośrednictwem jednego ze swoich europejskich centrów logistycznych — prowadzi działania szpiegowskie.
Alibaba Group może mieć poważne problemy. W Belgii są prowadzone działania, które mają ustalić, czy właściciel AliExpress nie prowadzi tam działań szpiegowskich. Chodzi o jedno z centrów logistycznych firmy, które znajduje się w mieście Liege.

Alibaba Group szpieguje na rzecz Chin?


Belgijska Służba Bezpieczeństwa Państwowego (VSSE) prowadzi działania, które mają na celu wykrycie potencjalnego szpiegostwa lub działań inferencyjnych przez chińskie podmioty. Uwagę funkcjonariuszy zwróciły nowe przepisy, w ramach których chińskie firmy muszą przekazywać dane władzom i służbom wywiadowczym. W związku z tym VSSE bada działalność grupy w centrum logistycznym w Liege.
Alibaba Group wszystkiemu zaprzecza. Firma przekonuje, że na terenie centrum logistycznego w belgijskim Liege nie są prowadzone żadne działania, które są niezgodne z prawem. Jednak trudno oczekiwać od nich innego stanowiska. Prawdopodobnie wkrótce poznamy rezultat kontroli Służb Bezpieczeństwa Państwowego i przekonamy się, jak sprawa wygląda w rzeczywistości.
Alibaba Group to największa firma e-commerce w Chinach. Została założona w 1999 roku przez Jacka Ma, który jest jednym z najbogatszych Chińczyków. Do grupy należy między innymi sklep internetowy AliExpress.
 
 

Źródło: www.telepolis.pl

Marketing internetowy - możliwości zatrudnienia

02.10.2023 12:25


Masowy dostęp do internetu w ostatnich dziesięcioleciach spowodował rozpowszechnienie działalności e-sklepów i innych biznesów online. Wzrosło zapotrzebowanie na nowe formy reklamy typu BTL, skierowanej do ściśle określonego odbiorcy. Na rynku pracy pojawił się zaś nowy zawód: specjalista ds. marketingu internetowego. W jakich firmach pracują tego typu specjaliści i jakie mają możliwości zatrudnienia? Sprawdźmy!

Czym jest marketing internetowy?


Zacznijmy od podstaw i odpowiedzmy na pytanie: co to jest marketing internetowy? Jak wskazuje nazwa, są to wszelkie działania o charakterze promocyjnym, realizowane online. Mogą to być zarówno kampanie płatne i bezpłatne w mediach społecznościowych, jak i inne działania, na przykład: mailingi, kampanie Google Ads czy rozbudowa contentu na stronach sprzedażowych firm.
Do najważniejszych zadań specjalistów ds. marketingu internetowego należy planowanie, organizowanie i monitorowanie kampanii reklamowych. Działania marketingu online mają szeroki zasięg: obejmują promocję produktów lub usług, rozbudowę świadomości marek i tworzenie strategii, mających na celu zdobycie oraz utrzymanie nowych klientów.
Interesuje Cię praca w IT? Sprawdź oferty pracy z miast , i ! Wejdź na theprotocol.it!

Gdzie pracują specjaliści ds. marketingu internetowego?


Specjaliści ds. marketingu internetowego potrzebni są w wielu branżach. Z ich usług korzystają najczęściej firmy, związane z branżą e-commerce. To m.in.: sklepy i hurtownie internetowe, agencje interaktywne oraz agencje reklamy. Popyt na specjalistów marketingu internetowego zgłaszają przedsiębiorstwa, działające w sektorze: bankowości, turystyki, branży fashion i nieruchomości. Wiele etatów czeka na marketingowców w agencjach rekrutacyjnych i w firmach, świadczących różnego rodzaju usługi outsourcingowe.

Marketing internetowy - możliwości zatrudnienia
Coraz częściej specjaliści do spraw marketingu internetowego znajdują zatrudnienie w strukturach dużych firm budowlanych i u generalnych wykonawców. Ze wsparcia tego typu specjalistów korzystają też podmioty branży instalacyjnej (głównie związanej z odnawialnymi źródłami energii). Marketingowcy, obsługujący projekty online, współpracują też z ogólnopolskimi portalami ogłoszeniowymi, informacyjnymi i aukcyjnymi.

Marketing internetowy w sektorze IT


Każda rozwijająca się firma, która chce być rozpoznawalna i osiągać zyski, musi zainwestować w działania marketingowe. Popyt na specjalistów marketingu online dotyczy również branży IT. Zapotrzebowanie na kadrę marketingową zgłaszają obecnie zarówno start-up`y, jak i duże, globalne korporacje. Są to podmioty, zajmujące się produkcją oprogramowania i rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa danych.
Osoby, które świetnie orientują się w tematyce marketingu internetowego, wspierają pracę różnych działów w firmach programistycznych. Mowa m.in. o działach sprzedaży i PR, w których marketingowcy odpowiadają za współtworzenie contentu i strategii promocyjnych. Niektórzy specjaliści marketingu online współpracują też bezpośrednio z działami programistycznymi oraz ze specjalistami UX i SEO.

Podsumowanie


Praca w zawodzie specjalisty ds. marketingu internetowego jest zajęciem bardzo perspektywicznym. Specjaliści tego typu pracują w różnych branżach i wspierają procesy promocji marek, produktów i usług. Etaty i współpraca B2B czeka na nich m.in. w prężnie rozwijających się branżach IT i e-commerce. Zatrudnienie oferują im także inne podmioty z sektora usług, przemysłu i produkcji.

Źródło: www.telepolis.pl

Lepiej usuń to z telefonu. Wysyła twoje rozmowy do Chin

23.09.2023 13:32

Lepiej usuń to z telefonu. Wysyła twoje rozmowy do Chin
Nad chińskim e-commerce'em Temu, który w tym roku trafił do Europy, zbierają się coraz czarniejsze chmury. Po tym, jak swoje wątpliwości wobec polityki firmy wyrazili Bawarczycy, skandal rozgrywa się we Francji.

Działa niczym szkodliwe oprogramowanie


Platforma Temu, należąca do chińskiej grupy PDD Holdings, od początku budzi liczne kontrowersje i to z kilku zasadniczych względów. Jest wśród nich m.in. chaotyczny regulamin, którego poszczególne zapisy potrafią się wzajemnie wykluczać, a doskonały przykład stanowi tutaj polityka zwrotów. Reklama przekonuje, że są one bezpłatne, ale jak możemy się dowiedzieć na dalszym etapie, dotyczy to jedynie pierwszej transakcji. Przy czym takich niuansów jest więcej.
Wysokie prowizje, sięgające nawet 20 proc. wartości zamówienia, gwarantuje program afiliacyjny. Sam ten zabieg może uchodzić wprawdzie za część agresywnej kampanii promocyjnej, ale efektem ubocznym są miliony pozytywnych komentarzy o Temu zalewających internet, oczywiście od razu z linkiem polecającym. Ciężko więc wyrobić sobie rzetelną opinię.
Departament Handlu USA dodał tymczasem PDD Holdings, właściciela e-commerce'u, na listę podmiotów handlujących podróbkami. W dodatku poprzedni produkt firmy, aplikacja Pinduoduo, został usunięty z Google Play i Apple App Store pod zarzutem zbyt natarczywego gromadzenia danych. Co ciekawe, audyt bezpieczeństwa miał wykazać, że apka, niczym typowy malware, wykorzystuje obecne w systemach podatności do eskalacji uprawnień i m.in. odczytu prywatnych wiadomości.

Klientowi z Francji okradli konto, a przynajmniej tak twierdzi


Na szemrane praktyki Temu . Obecnie we Francji toczy się jednak poważniejsza debata. Mianowicie jeden z tamtejszych klientów chińskiej platformy przekonuje, że krótko po zakupach został on oszukany na kwotę 468 euro (ok. 2160 zł). I choć pozornie było to dość szablonowe oszustwo telefoniczne, poszkodowany zwraca uwagę na alarmującą w jego opinii koincydencję.
Napastnik miał wykorzystać w trakcie ataku bardzo konkretny zestaw danych, w tym numer karty płatniczej, których to poszkodowany mężczyzna, jak twierdzi, nie użył nigdzie poza Temu. Z tego też względu ofiara oskarża teraz chiński e-commerce o udostępnianie informacji o klientach podmiotom trzecim, nie wykluczając przy tym handlu bazami na czarnym rynku.

Lepiej to chyba usunąć z telefonu


Sprawa została ponoć zgłoszona francuskiej policji, ale szanse na owocne śledztwo są raczej znikome, a powód jest bardzo prozaiczny. Jak zauważają francuskie media, w kwestii Temu w Europie ciężko jest choćby wskazać podmioty odpowiedzialne. Co prawda główną siedzibę firma ma w Bostonie w USA, ale już na Starym Kontynencie działa w oparciu o spółkę zarejestrowaną na Kajmanach. Oddziałów lokalnych nie ma w ogóle. Siłą rzeczy ciężko choćby przesłuchać kogoś po stronie przedsiębiorstwa.
Jak prezentowany model funkcjonowania ma się wobec RODO, to inna sprawa. W każdym razie, po doniesieniach CNN i ostrzeżeniach władz bawarskich, zyskujemy kolejne argumenty, by podchodzić do Temu z dużą porcją ostrożności. W świetle kolejnych doniesień należy też powiedzieć wprost, że korzystanie z aplikacji na pewno nie jest zalecane i aktualnie chyba najlepiej z niej po prostu zrezygnować.

Źródło: www.telepolis.pl

Comperia.pl S.A. powołuje do życia spółkę Comperia Pay

20.09.2023 11:32

Comperia.pl S.A. powołuje do życia spółkę Comperia Pay
Comperia.pl S.A. powołuje do życia nową spółkę Comperia Pay. Firma będzie oferować usługi oparte o otwartą bankowość.
Comperia.pl S.A. zamknęła pierwsze półroczne z przychodem w wysokości 22,7 mln zł oraz EBITDA na poziomie 1,6 mln zł. Firma odnotowała wzrost we wszystkich segmentach operacyjnych, w tym reklamie efektywnościowej, dystrybucji ubezpieczeń oraz e-commerce.

Comperia Pay


W pierwszej połowie 2023 roku Comperia odnotowała wzrost przychodów ze sprzedaży reklamy oraz ubezpieczeń o 27 proc. w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej.
Wzrosty osiągnęliśmy pomimo wysokiego poziomu stóp procentowych, utrzymującej się wysokiej inflacji i ograniczonemu popytowi konsumentów na produkty dłużne. Sprzedaż produktów kredytowych oraz intensyfikacja sprzedaży innych produktów bankowych, w szczególności kont osobistych pozwoliły nam powiększyć poziom przychodów. Na wzrost dynamiki sprzedaży wpływ miała przede wszystkim nowa strategia sprzedaży produktów ubezpieczeniowych w Grupie Comperia, w tym zastosowanie podejścia omnichannel w stosunku do akwizycji klientów, reorganizacja zasad współpracy z siecią agentów oraz ogólna sytuacja na rynku ubezpieczeniowym.

 - komentuje Szymon Fiecek, prezes grupy Comperia.pl SA.
Comperia planuje też większe inwestycje w e-commerce. Już na początku roku Comfino.pl zostało wzbogacone o płatności za pomocą BLIKA. Z czasem do grona partnerów dołączyli Bank Pekao S.A., PragmaGO oraz Paywerk. Dzisiaj płatności Comfino dostępne są w ponad 600 sklepach, a także na platformach PrestaShop, Shoper, SOTE, Sellingo, Shopgold i CStore.
W najbliższej perspektywie zakładamy dalsze inwestycje w tym zakresie, integrację z nowymi dostawcami finansowania, równolegle skupiając się na budowie sieci akceptacji w kanale online oraz offline

- podkreśla Szymon Fiecek.
Jednak dobre wyniki Grupy Comperia to nie tylko ubezpieczenia i e-commerce. W sukces firmy wpisuje się także Telepolis.pl, które w pierwszej połowie 2023 roku konsekwentnie dominuje w kategorii Nauka i Technologie w Polsce.

Telepolis.pl jest częścią Grupy Comperia.pl S.A.

Źródło: www.telepolis.pl

Shoper zwiększa przychody. Zysk netto 3 mln zł w górę

19.09.2023 18:20

W zeszłym kwartale e-commerce’owa grupa Shoper zwiększyła przychody o 27 proc. do 36,39 mln zł, a jej zysk netto wzrósł z 4,42 do 6,58 mln zł.

Źródło: www.wirtualnemedia.pl

Nowy gracz na rynku wodoru. Pomogło odwrotne przejęcie

19.09.2023 14:57

Ćwierć wieku temu budowali polski internet, później próbowali swoich sił w e-commerce, teraz ruszają na podbój rynku wodoru. Arena.pl przejmuje hiPower Europe i zmienia nazwę na hiPower Energy.

Źródło: www.wnp.pl

reklama
Allegro PL
Kontakt z nami