Biedronka obiecała darmowe bony. Jest awantura
12.10.2021 19:55
Przy czym nie była to do końca dobra wola marketingowców firmy, lecz pokłosie kary. Do rozdania bonów na łączną kwotę 7,5 mln zł Biedronkę zmusił UOKiK, który w prowadzonym od marca 2020 roku postępowaniu stwierdził, że sieć w niedostateczny sposób prezentuje regulaminy swych promocji z darmowymi voucherami przyznawanymi w zamian za wydanie określonej kwoty.
Konkretniej rzecz ujmując, zdaniem urzędu Biedronka publikowała dokumenty z nieakceptowalnym opóźnieniem, nie uznając przy tym składanych przez klientów skarg i zażaleń. Informacja o zasadach promocji ma dla konsumenta bardzo duże znaczenie i bezpośrednio wpływa na jego decyzje zakupowe. To w regulaminach znajdują się np. liczne wyłączenia produktów, które nie są objęte promocją. Brak możliwości zweryfikowania w regulaminie zakresu promocji może przyczynić się do błędów zakupowych konsumentów
Teraz – odpowiadając na postulat UOKiK, Biedronka stosowną kampanię przygotowała. Istotnie, na szkolenie można się zapisać, po czym otrzymać obiecany talon w formie kodu SMS. Problem w tym, że, jak donoszą nasi Czytelnicy, jego realizacja to swoista loteria, a same bony, mimo że formalnie przyznane, są bezwartościowe.
"Dostałem kod, by przy kasie w sklepie przekonać się, że jego wartość wynosi 0 zł" – czytamy we wiadomości sygnowanej przez pana Pawła, który podkreśla też, że inne osoby z jego otoczenia spotkała analogiczna historia.
WÄ…tek rozwija szerzej pan Mateusz. Jak twierdzi, niedawno on i jego znajomi dostali od Biedronki SMS-y z informacjÄ…, że z powodów technicznych poprzednie kody sÄ… nieważne. Sklep wysÅ‚aÅ‚ nowy talon, lecz ten również miaÅ‚ okazać siÄ™ wyzerowany.Â
Panowie nie są osamotnieni, bo podobnych relacji do redakcji trafiło jeszcze kilka i zawsze przewija się w nich ten sam motyw: kupon wprawdzie dociera, ale nie ma na nim żadnych środków.
Pracownicy sklepów rozkładają ręce, odsyłając do BOK, który to jednak ponoć również nie jest w stanie zaproponować żadnego rozwiązania.
W poniedziałek przed południem redakcja podjęła próbę kontaktu z biurem prasowym Biedronki, prosząc o wyjaśnienia, jednak w krótkiej rozmowie telefonicznej zdążyło paść jedynie lakoniczne zapewnienie, że na ten moment nie słyszano o żadnym globalnym problemie technicznym. Przedstawiciel sieci obiecał wrócić z dłuższym komentarzem.
Od naszej pierwszej – i niestety jak na razie ostatniej – rozmowy telefonicznej z Biedronką mijają 24 godz., a wyjaśnień dalej nie ma. Tymczasem dostaliśmy jeszcze jedną prośbę o interwencję. Czekamy więc na dalszy rozwój spraw, o czym będziemy informować Was na bieżąco.
Jeśli również brałeś/aś udział w akcji Biedronki z darmowymi bonami i podobnie jak nasi bohaterowie masz problem z ich realizacją – koniecznie daj znać!
12.10.2021 19:55
Sieć, zdaje siÄ™, ma problemy z udźwigniÄ™ciem ciężaru logistycznego akcji. Klienci mieli dostać miÅ‚Ä… niespodziankÄ™, a czujÄ… siÄ™ oszukani.Â
Zacznijmy od początku. We wrześniu Biedronka ogłosiła, że zamierza rozdać 500 tys. bonów zakupowych o wartości 15 zł każdy. Wymóg? Udział w szkoleniu e-learningowym dotyczącym praw konsumenta i rozwiązanie powiązanego z nim quizu w jednym z czterech terminów: 20 i 28 września, a także 5 i 12 października.
Na początek – kara od UOKiK
Przy czym nie była to do końca dobra wola marketingowców firmy, lecz pokłosie kary. Do rozdania bonów na łączną kwotę 7,5 mln zł Biedronkę zmusił UOKiK, który w prowadzonym od marca 2020 roku postępowaniu stwierdził, że sieć w niedostateczny sposób prezentuje regulaminy swych promocji z darmowymi voucherami przyznawanymi w zamian za wydanie określonej kwoty.
Konkretniej rzecz ujmując, zdaniem urzędu Biedronka publikowała dokumenty z nieakceptowalnym opóźnieniem, nie uznając przy tym składanych przez klientów skarg i zażaleń. Informacja o zasadach promocji ma dla konsumenta bardzo duże znaczenie i bezpośrednio wpływa na jego decyzje zakupowe. To w regulaminach znajdują się np. liczne wyłączenia produktów, które nie są objęte promocją. Brak możliwości zweryfikowania w regulaminie zakresu promocji może przyczynić się do błędów zakupowych konsumentów
– komentował wówczas szef UOKiK, Tomasz Chróstny
Bony zakupowe, za które nic nie kupisz
Teraz – odpowiadając na postulat UOKiK, Biedronka stosowną kampanię przygotowała. Istotnie, na szkolenie można się zapisać, po czym otrzymać obiecany talon w formie kodu SMS. Problem w tym, że, jak donoszą nasi Czytelnicy, jego realizacja to swoista loteria, a same bony, mimo że formalnie przyznane, są bezwartościowe.
"Dostałem kod, by przy kasie w sklepie przekonać się, że jego wartość wynosi 0 zł" – czytamy we wiadomości sygnowanej przez pana Pawła, który podkreśla też, że inne osoby z jego otoczenia spotkała analogiczna historia.
WÄ…tek rozwija szerzej pan Mateusz. Jak twierdzi, niedawno on i jego znajomi dostali od Biedronki SMS-y z informacjÄ…, że z powodów technicznych poprzednie kody sÄ… nieważne. Sklep wysÅ‚aÅ‚ nowy talon, lecz ten również miaÅ‚ okazać siÄ™ wyzerowany.Â
Panowie nie są osamotnieni, bo podobnych relacji do redakcji trafiło jeszcze kilka i zawsze przewija się w nich ten sam motyw: kupon wprawdzie dociera, ale nie ma na nim żadnych środków.
Pracownicy sklepów rozkładają ręce, odsyłając do BOK, który to jednak ponoć również nie jest w stanie zaproponować żadnego rozwiązania.
CzekajÄ…c na komentarz sieci
W poniedziałek przed południem redakcja podjęła próbę kontaktu z biurem prasowym Biedronki, prosząc o wyjaśnienia, jednak w krótkiej rozmowie telefonicznej zdążyło paść jedynie lakoniczne zapewnienie, że na ten moment nie słyszano o żadnym globalnym problemie technicznym. Przedstawiciel sieci obiecał wrócić z dłuższym komentarzem.
Od naszej pierwszej – i niestety jak na razie ostatniej – rozmowy telefonicznej z Biedronką mijają 24 godz., a wyjaśnień dalej nie ma. Tymczasem dostaliśmy jeszcze jedną prośbę o interwencję. Czekamy więc na dalszy rozwój spraw, o czym będziemy informować Was na bieżąco.
Jeśli również brałeś/aś udział w akcji Biedronki z darmowymi bonami i podobnie jak nasi bohaterowie masz problem z ich realizacją – koniecznie daj znać!
Więcej w serwisie www.telepolis.pl ›
Komentarze (0):
Azyl
Banki
Ekstraklasa
Europa
Finanse
Ford
GdaĹsk
Historia
ISIS
Katowice
Kia
Kielce
KrakĂłw
Kujawsko-pomorskie
ĹlÄ sk
Loty
ĹťuĹźel
Lublin
MiĹsk
Monachium
NATO
Niemcy
Opole
PiĹkarze
Policja
PoznaĹ
Praca
Pracownicy
PrzemysĹ
RakĂłw
Rozwody
Samochody
Sejm
Senat
Sklepy
Szczecin
SzkoĹy
Szpitale
Tesla
Transport
Uber
WarmiĹsko-mazurskie
Warszawa
Wi-Fi
WOĹP
WrocĹaw
Wybory
Wypadki
Zdrowie
ZUS
reklama