Wiadomości z tagiem PKO Bank Polski  RSS
PKO BP alarmuje. Klienci zagrożeni utratą pieniędzy

13.10.2023 9:22

PKO BP alarmuje. Klienci zagrożeni utratą pieniędzy
Bank PKO BP ostrzega przed podejrzanymi wiadomościami. Można stracić pieniądze.
Przestępcy po raz kolejny biorą na cel użytkowników polskich banków. Na koncie PKO BP w serwisie X (dawny Twiiter) pojawiło się ostrzeżenie przed podejrzanymi wiadomościami podszywającymi się pod instytucję. Zawierają one złośliwe oprogramowanie, które może być wykorzystane do wyłudzenia danych i kradzieży pieniędzy.

Jedno kliknięcie i masz wirusa. Potem tracisz kasę


Omawiane wiadomości posiadają załączniki w formacie .tar.gz. Pod żadnym pozorem nie wolno ich otwierać. Uruchomienie pliku może prowadzić do infekcji.

Źródło: www.telepolis.pl

PKO BP z cennym ułatwieniem. Chodzi o przelewy

04.10.2023 8:33


PKO BP z cennym ułatwieniem. Chodzi o przelewy
PKO Bank Polski wprowadził ułatwienie w jednej ze swoich aplikacji i zapowiada kolejne. Chodzi o apkę iPKO biznes, skierowaną do klientów prowadzących rachunki firmowe.
Od teraz w aplikacji mobilnej iPKO biznes klienci mogą zlecić przelew krajowy oraz na rachunek własny bez dodatkowych uprawnień.
Zlecać przelewy w aplikacji mobilnej mogą użytkownicy, którzy mają uprawnienia, aby wykonać takie operacje w serwisie internetowym iPKO biznes. Wcześniej nie było to możliwe, bo niezbędne były osobne uprawnienia.
Aby skorzystać z nowej funkcji, trzeba zaktualizować aplikację mobilną iPKO biznes na swoim telefonie do najnowszej wersji.
Klienci mogą zlecić w aplikacji iPKO biznes dwa rodzaje przelewów: krajowy oraz na rachunek własny. Żeby skorzystać z tej funkcji, użytkownik musi mieć uprawnienia do tworzenia i podpisywania transakcji – wspólne dla aplikacji i serwisu internetowego iPKO biznes.
PKO BP z cennym ułatwieniem. Chodzi o przelewy
Maksymalna kwota pojedynczego przelewu zewnętrznego realizowanego przez aplikację wynosi 100 tys. zł. Bank przypomina, że przelewy w aplikacji zmniejszają dzienny limit przelewów dla całej firmy, który został ustawiony w serwisie internetowym iPKO biznes.
Realizowany w aplikacji iPKO biznes przelew będzie autoryzowany od razu i nie można go zapisać do późniejszej autoryzacji.
To nie koniec usprawnień dla klientów firmowych. W najbliższych miesiącach funkcja zlecania przelewów z aplikacji mobilnej iPKO biznes zostanie rozszerzona o:
  • możliwość realizacji przelewu krajowego jako Express Elixir,
  • możliwość wyboru kontrahenta zdefiniowanego (z listy),
  • wprowadzenie dedykowanych limitów transakcyjnych (dziennych/tygodniowych/miesięcznych) dla przelewów zlecanych w aplikacji.

Pojęcie „najbliższych miesięcy” jest dość szerokie, bank nie podał jednak dokładnych terminów wprowadzenia nowych udogodnień.
 
 

Źródło: www.telepolis.pl

PKO BP się wypudrował. Znana usługa zmieni wygląd

23.09.2023 12:08

PKO BP się wypudrował. Znana usługa zmieni wygląd
PKO BP poinformowało swoich klientów o wprowadzeniu ważnym zmian w kantorze internetowym iPKO dealer.
PKO Bank Polski wprowadza zmiany w kantorze internetowym iPKO dealer. Od teraz każdy użytkownik może wybrać jedną z dwóch wersji stron. Poza tym zmienił się też jej wygląd, który ma być zgodny z najnowszymi standardami.

Nowe iPKO dealer


Najważniejsza zmiana to wprowadzenie dwóch wersji internetowego kantoru iPKO dealer. Pierwsza, ta podstawowa, pozwala na natychmiastową wymianę walut. Druga, bardziej zaawansowana, zawiera także wiele dodatkowych informacji funkcji serwisu, w tym: analizy ekonomiczne, wiadomości rynkowe, transakcje terminowe, a także wymiany pod przelew walutowy przychodzący lub wychodzący bez konta walutowego.
Poza tym serwis zyskał nową szatę graficzną. Strona będzie teraz automatycznie dostosowywać się do rozdzielczości ekranu, na której jest wyświetlana.
Dzięki temu możesz wygodnie realizować transakcje walutowe  i korzystać z rozmaitych funkcji dostępnych w kantorze zarówno na laptopie, jak i smartfonie czy tablecie.

- informuje PKO BP.

Źródło: www.telepolis.pl

PKO BP znów się chwali. Polacy oszaleli na punkcie tej funkcji

31.08.2023 12:05



PKO Bank Polski pochwalił się najnowszymi statystykami dotyczącymi voicebotów. Z danych wynika, że klienci chętnie korzystają z tej funkcji i przeprowadzili już 25 mln rozmów z bankową sztuczną inteligencją.
Bank PKO zaczął wprowadzać voiceboty w 2020 roku – jako wsparcie infolinii oraz pomoc w aplikacji IKO. Rozwiązanie okazało się skuteczne i bank zaczął je rozbudowywać. Dziś pochwalił się, że 9 mln klientów banku przeprowadziło ze sztuczną inteligencją PKO już 25 mln rozmów. 
Z danych PKO wynika też, że wszystkie konwersacje z voicebotami trwały łącznie ponad 341 tys. godzin. Duże zainteresowanie wzbudza także asystent głosowy w aplikacji mobilnej IKO – użytkownicy rozmawiali z nim już ponad 3,7 mln razy.
Tylko w lipcu voiceboty PKO Banku Polskiego przeprowadziły 1,25 mln rozmów, a w poprzednich trzech miesiącach (maj-lipiec) ponad 3,7 mln.

PKO BP ma 18 botów konwersacyjnych


W PKO Banku Polskim działa obecnie 18 botów konwersacyjnych, wykorzystujących sztuczną inteligencję, najstarszy z nich pracuje już ponad 3 lata. Technologia ta pomaga klientom i pracownikom banku, voiceboty służą m.in. do odbierania zgłoszeń na infolinii, przypominania klientom o spłacie zaległości, prowadzenia ankiet, badania skłonności do zakupu produktu oraz ochrony finansów klientów. 
PKO podkreśla, że jego voiceboty pozwalają na swobodną komunikację w języku naturalnym, czyli takim, w jakim klienci rozmawiają ze znajomymi i rodziną. Bank zapowiada, że ta technologia będzie ważnym elementem jego rozwoju w najbliższych latach. Istniejące boty są doskonalone, trwają prace nad kolejnymi 
Najbardziej zajęty kontaktami z klientami banku jest bot zajmujący się kierowaniem połączeń przychodzących na infolinię – zastępuje interaktywne menu głosowe („jeżeli jesteś klientem indywidualnym, naciśnij 1”). Wita klienta i prosi o informację, w jakiej sprawie dzwoni, a następnie kieruje go do odpowiedniego konsultanta, udziela odpowiedzi lub pomaga wykonać operację bankową od początku do końca. 
Dzwoniący nie musi tracić czasu na kolejne „wciśnij 2, wciśnij 5” tylko od razu trafia tam, gdzie otrzyma wsparcie. Ten voicebot rozmawia na ponad 120 różnych tematów, a rozumie ich 280 i przeprowadził już łącznie prawie 13 mln rozmów, obecnie co miesiąc prowadzi 500 tys. konwersacji.

Asystent głosowy IKO ma już ponad 1,2 mln użytkowników


Użytkownicy aplikacji mobilnej IKO chętnie korzystają z Asystenta głosowego, który działa w aplikacji od ponad trzech lat. PKO przekonuje, że to najbardziej zaawansowany voicebot na polskim rynku finansowym. Korzysta już z niego 1,2 mln użytkowników. 
Od momentu uruchomienia Asystent głosowy IKO przeprowadził już 3,7 mln rozmów z klientami, obecnie jest to 150 tys. dialogów miesięcznie. Odnotowano w nim też 10,5 mln wypowiedzi użytkowników. Na początku rozumiał ponad 70, a obecnie 320 tematów rozmów prowadzonych językiem naturalnym (wystarczy powiedzieć np. „pchnij stówkę do Janka”) i nadal będzie ich przybywać.
Asystent głosowy umożliwia też skorzystanie z narzędzi służących do analizy i zarządzania finansami osobistymi. Te funkcje dają klientom możliwość przeglądu wydatków oraz podsumowania oszczędności. Klienci mogą np. poprosić o podsumowanie płatności kartą w dowolnym sklepie. O takie analizy wydatków i oszczędności zapytało już w sumie ponad 380 tys. użytkowników.
Wszyscy użytkownicy IKO, korzystający zarówno ze smartfonów z systemem operacyjnym Android, jak i iOS, mogą używać Asystenta od początku sierpnia 2020 roku. Nie muszą go instalować, wystarczy kliknąć w animowaną ikonę chmurki dialogowej w prawym dolnym rogu ekranu głównego.
 
 

Źródło: www.telepolis.pl

Dowód osobisty będzie zbędny. Przynajmniej w banku

29.08.2023 10:11

Wizyta w banku nie będzie już wymagała od klientów posiadania przy sobie dowodu osobistego. Wystarczy, że będą mieli przy sobie telefon komórkowy. PKO Bank Polski jako pierwszy zdecydował się na wprowadzenie takiego rozwiązania.

Źródło: www.benchmark.pl

Telefon zamiast dowodu. Już teraz w pierwszym banku

29.08.2023 9:57

Telefon zastąpi dowód osobisty podczas wizyty w banku. PKO Bank Polski wprowadził to przed innymi. Co konkretnie oznacza to dla klientów?

Źródło: www.dobreprogramy.pl

Masz konto w PKO BP? Uważaj, trwa groźny atak

18.08.2023 13:57

Polacy znów w niebezpieczeństwie. Chodzi o klientów PKO BP
CSIRT KNF ostrzega przed kolejnymi próbami oszustwa. Tym razem cyberprzestępcy na celownik wzięli klientów jednego z największych banków w Polsce. Chwila nieuwagi i można stracić wszystkie oszczędności.
Jeżeli korzystasz z witryny iPKO, to musisz mieć oczy szeroko otwarte, gdyż właśnie stałeś się celem kampanii phishingowej, wymierzonej w klientów banku PKO. Zawsze weryfikuj stronę, na której aktualnie się znajdujesz, bo inaczej możesz stracić wszystkie swoje oszczędności.

Oszuści wzięli na cel klientów PKO BP


PKO Bank Polski jest jednym z największych banków w Polsce z szeroką bazą klientów. Oszuści często podszywają się pod znane przedsiębiorstwa finansowe, by uśpić czujność nieświadomych ofiar. Tym razem zdecydowali się na zorganizowanie kampanii phishingowej, wymierzonej w klientów wcześniej wspomnianego banku.
O całej sytuacji poinformował CSIRT, czyli organ zajmujący się cyberbezpieczeństwem, działający przy Komisji Nadzoru Finansowego. Udało im się znaleźć stronę podszywającą się pod iPKO, z tym że zamiast literki "i" zastosowano w adresie małe "L". Na fałszywej witrynie czeka na nas formularz, który oszuści wykorzystują do wyłudzania danych logowania, numeru karty oraz kodów SMS. 

Źródło: www.telepolis.pl

PKO chwali się automatyzacją. Roboty zrealizowały 220 mln zadań

16.08.2023 13:52

Automatyzacja procesów to jeden z priorytetów przedsiębiorstw, którym zależy na zwiększeniu wydajności. PKO Bank Polski chwali się osiąganymi wynikami. Roboty miały zrealizować już 220 mln zadań.

Źródło: www.dobreprogramy.pl

Klienci Polskich ePłatności skorzystają z mojeID

09.08.2023 10:26


Klienci Polskich ePłatności skorzystają z mojeID
Polskie ePłatności (PeP) to kolejna firma, która oferuje swoim klientom możliwość potwierdzenia swojej tożsamości za pomocą usługi mojeID, dostarczonej przez Krajową Izbę Rozliczeniową (KIR). 
Polskie ePłatności zapewniają obsługę transakcji dokonywanych za pomocą kart płatniczych oraz realizację innych usług z wykorzystaniem terminali POS. Jako agent rozliczeniowy, PeP musi zadbać o jak najwyższy standard realizacji obowiązku identyfikacji i weryfikacji tożsamości klienta lub osoby upoważnionej do działania w jego imieniu. W spełnieniu tych standardów pomocna może być mojeID. Usługa dostarczana przez KIR będzie dostępna dla klientów PeP poprzez kanały komunikacji, takie jak Strefa Klienta.
Jako Polskie ePłatności wspieramy upowszechnianie transakcji bezgotówkowych. Jednocześnie wiemy, że digitalizacja usług finansowych staje się coraz bardziej istotna, zwłaszcza dla osób, które na co dzień załatwiają wiele formalności i potrzebują nowoczesnych narzędzi, skracających proces obsługi. Wdrożenie mojeID znacząco ułatwi im zawieranie umów oraz cykliczne potwierdzanie tożsamości i co równie ważne - zapewni przy tym całkowite bezpieczeństwo danych osobowych.

– powiedział Maciej Nowosielski, Prezes Zarządu Polskich ePłatności
Potwierdzanie tożsamości poprzez mojeID jest proste i wygodne. Użytkownik na stronie firmy – dostawcy danej usługi – wybiera sprawę, którą chce załatwić. Wskazuje mojeID jako metodę potwierdzania tożsamości i wybiera swój bank. Loguje się do własnej bankowości elektronicznej i akceptuje przekazanie danych do wskazanego usługodawcy. Po automatycznym przeniesieniu na stronę firmy kontynuuje proces, który wymagał potwierdzenia jego tożsamości.
Digitalizacja procesów to już nie tylko trend, to współczesny biznesowy standard. Coraz więcej firm dostrzega korzyści, jakie przynosi zastosowanie rozwiązań opartych na technologii. mojeID usprawnia procesy biznesowe po stronie usługodawcy, zapewnia zgodność z obowiązującymi regulacjami w zakresie identyfikacji elektronicznej, a jednocześnie uwierzytelnia klientów w prosty i bezpieczny sposób. Współpraca z PeP jest dla nas potwierdzeniem uniwersalności usługi mojeID.

– powiedział Wojciech Pantkowski, Wiceprezes Zarządu KIR
mojeID Polskie ePłatności baner
Usługa mojeID funkcjonuje na rynku od 2019 roku i aktualnie jest dostępna dla ponad 22 mln użytkowników bankowości elektronicznej – klientów 11 banków komercyjnych (PKO Bank Polski i  Inteligo, Bank Pekao, ING Bank Śląski, mBank, Santander Bank Polska, Bank Millennium, BNP Paribas Bank Polska, Alior Bank, Credit Agricole Bank Polska, VeloBank, BOŚ Bank), ponad 500 banków spółdzielczych zrzeszonych i współpracujących z Bankiem BPS i SGB-Bankiem, Banku Spółdzielczego w Brodnicy oraz SKOK im. F. Stefczyka. Rozwiązanie to umożliwia dostęp zarówno do usług świadczonych przez administrację publiczną, jak i firmy z różnych sektorów gospodarki, w tym ubezpieczeń, telekomunikacji, usług finansowych, ochrony zdrowia, energetyki, gier losowych czy rynku nieruchomości. Pełna lista firm wykorzystujących mojeID jest dostępna na stronie www.mojeid.pl.
 
 

Źródło: www.telepolis.pl

PKO BP z cenną nowością. Sprawdź swój smartfon

23.07.2023 17:16

 

PKO BP z nowością. Chodzi o twój smartfon
PKO Bank Polski udostępnił klientom możliwość wykupienia pakietu ochrony serwisowej smartfonu wprost z poziomu aplikacji IKO lub witryny iPKO. 
Ubezpieczenie smartfonu przez wiele lat kojarzyło się głównie z zakupami w markecie elektronicznym, ale to już przeszłość. Kolejne towarzystwa zaczynają umożliwiać wykupienie stosownej polisy u agenta, a firmy takie jak Digital Care wręcz specjalizują się w ochronie elektroniki.
Właśnie Digital Care zaoferuje pakiet ochronny smartfonu także klientom PKO Banku Polskiego i to w wygodnej formie, bezpośrednio w znanej doskonale aplikacji IKO lub w serwisie iPKO – pochwalił się bank na swojej stronie.
Jak czytamy, oferowana polisa skupia się wokół ekranu, a jej koszt to 12 zł miesięcznie. PKO BP zapewnia, że powód stłuczenia lub pęknięcia wyświetlacza nie ma znaczenia i będzie on naprawiony w ciągu 5 dni roboczych, licząc od chwili dostarczenia sprzętu do serwisu. Roczny limit kosztowy wynosi tymczasem 800 zł.
Warunkiem wykupienia polisy, prócz udzielenia wymaganych zgód, jest wizualne potwierdzenie, że w obecnej chwili ekran nie jest zniszczony. Więcej szczegółów znajdziecie pod .

Źródło: www.telepolis.pl

reklama
Kontakt z nami