vehis
Wiadomości z tagiem Idea Bank  RSS
Afera GetBack. Akt oskarżenia przeciwko 15 osobom

05.09.2023 9:30


​Akt oskarżenia przeciwko 15 byłym pracownikom Idea Bank SA, którym zarzucono popełnienie 23 przestępstw związanych z bezpośrednią sprzedażą obligacji GetBack SA, skierowała do katowickiego sądu warszawska prokuratura regionalna.

Źródło: www.rmf24.pl

Atak na pieniądze Polaków. HookBot w parę chwil czyści każde konto

03.02.2023 15:49


Atak na pieniądze Polaków. HookBot w parę chwil czyści konto
Trojan HookBot to nowe zagrożenie, które czyha na użytkowników smartfonów z Androidem. Złośliwe oprogramowanie, wykryte w styczniu 2023 r., zaatakuje między innymi polskich użytkowników aplikacji bankowych. 
CSIRT KNF, czyli Zespół Reagowania na Incydenty Bezpieczeństwa Komputerowego polskiego sektora finansowego, ostrzega przed nowym trojanem HookBot, który został odkryty w styczniu 2023 r. Na jego ślad eksperci od bezpieczeństwa trafili dzięki ogłoszeniu, które pojawiło się na forach przestępczych. Oferowano w nim nowy malware mobilny.
HookBot ogłoszenie
Analiza CSIRT KNF wykazała, że autor wpisu odpowiada już za inne, znane rodziny złośliwego oprogramowania – BlackRock oraz ERMAC, które były aktywne w polskiej cyberprzestrzeni i powodowały straty u klientów polskich banków. Specjaliści zdobyli nowe oprogramowanie i dokonali jego analizy.
Trojan HookBot  banki

HookBot wykradnie dane z aplikacji bankowych


Trojan HookBot jest złośliwym oprogramowaniem, którego celem jest uzyskanie dostępu do prywatnych informacji użytkownika, takich jak hasła do bankowości internetowej, poczty elektronicznej, portfeli kryptowalutowych czy też popularnych serwisów społecznościowych. 
Trojan HookBot serwisy społecznościowe
W aktualnej wersji HookBota jego twórcy przygotowali rekordowe 772 formularze podszywające się pod legalne aplikacje, z czego 24 pochodzą z polskiej domeny. Wśród przygotowanych formularzy podszywających się pod aplikację z domeny .pl znalazły się następujące marki:
  • Allegro,
  • Bank BPH,
  • Bank Polskiej SpółdzielczoÅ›ci,
  • Santander Bank Polska,
  • Ceneo,
  • Rossmann,
  • EnveloBank,
  • Euro Bank,
  • Fakturownia,
  • Idea Bank,
  • iFirma,
  • ING Bank ÅšlÄ…ski,
  • mBank,
  • Bank Millennium,
  • Nest Bank,
  • Noble Bank,
  • Novum Bank,
  • Orange Polska,
  • PKO BP,
  • Raiffeisen Bank.

Przestępcy przygotowali także formularze dla najpopularniejszych serwisów społecznościowych jak Twitter, Facebook czy Instagram. Na celowniku złośliwego oprogramowania znajdują się także aplikację obsługujące portfele kryptowalutowe, takie jak Cryptopay, MyWallet czy BitPay.
HookBot dystrybuowany jest przez fałszywe aplikacje, które podszywają się pod legalne, często popularne oprogramowanie. Jako przykład, CSIRT KNF podaje sytuację, w której HookBot na początku przedstawia się jako przeglądarka Google Chrome.
Po zainfekowaniu urządzenia, złośliwe oprogramowanie może uzyskać dostęp do funkcji systemowych pozwalających na śledzenie i przechwytywanie poufnych informacji. 
Trojan HookBot  pyta o uprawnienia
Wykonując inżynierię wsteczną, analitycy CSIRT KNF odkryli, jakie zadania ma wykonać HookBot. Jednym z nich jest tzw. eskalacja uprawnień, czyli proces polegający na uzyskaniu przez złośliwe oprogramowanie przywilejów, które nie są nadawane standardowo. 
HookBot dla eskalacji uprawnień wykorzystuje usługę dostępności (ang. Accessibility Services), czyli funkcje przeznaczone dla osób z niepełnosprawnościami, mające ułatwić korzystanie z urządzenia.

Atak na WhatsApp


Nowością w porównaniu do innych rodzin złośliwego oprogramowania, nawet wcześniejszych rodzin pochodzących od tego samego dewelopera, jest obsługa WhatsApp. Malware potrafi odczytywać, pisać i wysyłać wiadomości w tym komunikatorze. Właściwy atak odbywa się w momencie, gdy ofiara zainfekowanego urządzenia uruchomi aplikację, która znajduje się na liście celów oszustów.
Złośliwe oprogramowanie, wykorzystując systemowy komponent WebView, wyświetli fałszywą stronę logowania do usługi, którą uruchomił użytkownik (jest to tzw. mechanizm nakładek – ang. overlay). Dla przykładu, jeżeli na liście celów przestępców znajduje się aplikacja bankowa, a użytkownik, który zainfekował swoje urządzenie, postanowi zalogować się do bankowości, nad oryginalną aplikacją wyświetli mu się fałszywe okno logowania. Jeżeli nie zorientuje się, że wyświetlone ekran nie jest prawdziwa aplikacja banku i wprowadzi swoje dane logowania, zostaną one przesłane do serwera kontrolowanego przez złośliwe oprogramowanie. 
Trojan HookBot nakładka
W przypadku, gdy użytkownik stosuje mechanizm dwuskładnikowego uwierzytelniania z wykorzystaniem SMS-ów, otrzymane kody SMS mogą zostać odczytane i również przesłane do przestępców.

Jak się bronić przed HookBotem?


Trojan HookBot stanowi poważne zagrożenie dla bezpieczeństwa danych i prywatności użytkownika. W celu ochrony przed zainfekowaniem CSIRT KNF radzi:
  • pobierać aplikacje z oficjalnego sklepu Google Play,
  • przed instalacjÄ… zweryfikować, jakie uprawnienia bÄ™dÄ… wymagane przez aplikacjÄ™ (informacja ta jest dostÄ™pna w sklepie Google Play),
  • weryfikować, jakie aplikacje majÄ… przyznany dostÄ™p do usÅ‚ug dostÄ™pnoÅ›ci i wyÅ‚Ä…czyć te, które nie sÄ… wykorzystywane,
  • regularnie aktualizować oprogramowanie na swoich urzÄ…dzeniach.

Więcej szczegółów znajduje się w raporcie z analizy technicznej, przygotowanej przez CSIRT KNF.

 
 
 

Jest wniosek o tymczasowy areszt dla Leszka Czarneckiego

03.02.2023 13:00


Jest wniosek o tymczasowy areszt dla Leszka Czarneckiego, podejrzanego przez prokuraturę o oszustwo na szkodę ponad 1 100 klientów Idea Banku na kwotę 227 milionów złotych. Decyzja sądu o aresztowaniu jest niezbędna, bo śledczy chcą wystawić międzynarodowy list gończy za biznesmenem, a także Europejski Nakaz Aresztowania.

Pekao i przeklęte konto. Nie trzeba podpisu, by dać się naciąć na opłatę

18.03.2022 20:06


Pekao i przeklęte konto. Nie trzeba podpisu, by dać się naciąć na opłatę
Bank Pekao S.A. rusza z akcją wzywania do uiszczenia opłat za niezamawiane usługi. To nie oszustwo, musisz iść do banku.

Nie zakładałeś konta, a bank wzywa do uregulowania opłat?


Ten e-mail mógł utknąć gdzieś w spamie, ale tego nie zrobił. Jakim cudem mam coś do zapłacenia w Banku Pekao S.A., skoro nigdy nawet w nim nie byłem? Nieufnie czytam zawartość wiadomości, szukając podejrzanych linków, a tu nic - jedynie zachęta do kontaktu z infolinią banku.

Dzwonię do Pekao S.A. i dowiaduję się, że mam u nich konto


Jak się okazuje, niespodziewanie stałem się klientem Pekao S.A. Jeszcze w 2021 roku, choć nikt nie był łaskaw mnie o tym poinformować. Wszystko za sprawą wchłonięcia Idea Bank S.A. przez Pekao S.A. Żeby było śmieszniej, w Idea Banku konta również finalnie nie zakładałem. Owszem, był kontakt telefoniczny, była przedstawiona oferta, ale rozmyśliłem się — nie aktywowałem rachunku. Aktywował go prawdopodobnie konsultant, któremu zależało na prowizji.
Siłą rzeczy, nie znałem numeru konta, nigdy nie wykonałem na nim choćby jednej operacji, nie miałem też dostępu do systemu transakcyjnego — ani Idea Banku, ani Pekao... 

Zerowa komunikacja


O ile klienci indywidualni Idea Banku musieli zatwierdzać aneksy do umów, inaczej umowa z bankiem była rozwiązywana, o tyle już klientów firmowych Bank Pekao S.A. nie poinformował o niczym. Żadnego połączenia, SMS-a, e-maila, listu poleconego, żadnych dokumentów do podpisania.
Nie było też żadnej komunikacji dotyczącej zmiany oferty. Bank ot tak wciągnął sobie bazę danych, zupełnie bez słowa. 

Darmowe konto stało się płatne


Gdyby nie fakt, że Bank Pekao S.A. postanowił sobie dodatkowo zmienić ofertę na rachunku, nie dowiedziałbym się, że jestem ich klientem. Ba, nawet fakt, że konto z bezpłatnego stało płatne, nie było wystarczająco hucznym wydarzeniem, by bank postanowił się ze mną przywitać. Nadal milczał.
Gdy jednak po 3 miesiącach na koncie zebrało się 45 zł zaległości, przyszedł wspomniany wyżej e-mail. Ale spokojnie — bank już zbierał się do wysalania do mnie listu (na mój koszt, za okrągłe 20 zł), z ponagleniem. List wysłany by był na nieaktualne już dane wysyłki, pobrane z Idea Banku i w żaden sposób niezweryfikowane.

Bank Pekao S.A. zrobił Cię w konto? Co robić?


Niestety, bez wizyty w siedzibie banku nie da się sprawy załatwić. W moim przypadku, pomimo braku kolejki oraz naprawdę miłej i sprawnej obsługi, spędziłem w banku 1,5 godziny.
Niechcianego rachunku nie da się zamknąć bez spłaty zaległości. Spłata zaległości w banku to jednak dodatkowa opłata 15 zł, więc pada sugestia przelewu. Niestety pracownik banku nie może mi podać numeru konta, bez uzupełnienia danych. Dane zaciągnięte z Idea Banku są niekompletne, a pola w formularzach system informatyczny nieustannie wypełnia nieprawidłowymi danymi. A to uruchamia mi kartę debetową, a to wprowadza nieprawidłowe daty. Po milionie parafek i zakreśleń, można powiedzieć, że... otworzyłem konto w Banku Pekao S.A. wyłącznie po to, by to konto zamknąć. 
Po chwili okazuje się, że okres wypowiedzenia to miesiąc, więc naliczona będzie jeszcze jedna opłata 15 zł, to jednak magiczną sztuczką rozwiązuje pracownik banku. I już chce się żegnać, po przeszło godzinie, gdy pytam, a co z reklamacją?
Miałem machnąć ręką na te 45 zł, ale skoro już tyle stoję, to doprowadźmy sprawę do końca. Nie może być tak, że bez wiedzy staję się klientem innej instytucji i również bez wiedzy ta instytucja zaczyna naliczać mi opłaty za niezamawiane usługi. Dam Wam znać, jeśli bank postanowi pozytywnie rozwiązać reklamację, ale patrząc na dotychczasowe poczynania, szczerze w to wątpię.
Tymczasem zaś, choć nieustannie zwracamy uwagę na niebezpieczne maile, zerknijcie, czy nie przyszło Wam niespodziewanie jakieś powiadomienie z Banku Pekao S.A. Może mieliście kiedyś jakiś kredyt czy leasing w Idea Banku i Was również niespodziewanie Pekao zaczęło obciążać opłatami?

Źródło: www.telepolis.pl

Bank Pekao zapowiada długą przerwą techniczną

17.11.2021 15:57


Bank Pekao długa przerwa techniczna
Masz konto w Banku Pekao lub Idea Banku? Przygotuj się na dłuższe problemy z dostępem do swoich pieniędzy, które rozpoczną się już w najbliższy piątek, 19 listopada tego roku.
Bank Pekao zapowiedział na nadchodzący weekend długą przerwę techniczną, która dotknie jego klientów. Problemy z dostępem do gotówki będą mieć również klienci Idea Banku, których produkty są migrowane do systemów Banku Pekao.
Przerwa techniczna wynika z niezbędnych prac związanych z przeniesieniem obsługi klientów z serwisów informatycznych Idea Banku S.A. do systemów Banku Pekao S.A.

– napisał Bank Pekao w komunikacie
 
 

Usługi Banku Pekao


Od godziny 15:00 w sobotę 20 listopada do godzina 12:00 w niedzielę 21 listopada 2021 roku nie będzie dostępny serwis internetowy Pekao24, aplikacje PeoPay i Pekao24Makler oraz platforma eTrader Pekao. Natomiast już od godziny 22:00 w piątek 19 listopada do godziny 6:00 w poniedziałek 22 listopada niedostępny będzie serwis internetowy PekaoBiznes24, a także aplikacja i usługa Pekao Connect.
W tym czasie nie zrealizujesz też transakcji z wykorzystaniem kodów BLIK oraz płatności internetowych Pay-by-link ani płatności internetowej kartą z potwierdzeniem autoryzacji w aplikacji mobilnej lub bankowości internetowej. Nie skorzystasz również z usług infolinii banku, z wyjątkiem możliwości zastrzeżenia karty. Prawidłowo powinny działać płatności kartami w sklepach stacjonarnych oraz wypłaty z bankomatów.

Usługi Idea Banku


Dla klientów Idea Banku, których produkty są migrowane do systemów Banku Pekao, przerwa techniczna rozpocznie się po godzinie 16:00 w piątek 19 listopada tego roku. Zostaną wtedy wyłączone wszystkie elektroniczne serwisy Idea Banku – bankowość internetowa Idea Cloud, aplikacja mobilna i bankowość telefoniczna. Klienci po tej nie zrealizują dyspozycji zarówno w bankowości internetowej Idea Cloud, aplikacji mobilnej, jak i na infolinii Idea Banku oraz w placówkach banku. 
Klienci Idea Banku od godziny 8:00 w poniedziałek 22 listopada zyskają dostęp do bankowości elektronicznej, infolinii oraz placówek Banku Pekao. Z nowych kart banku będzie można korzystać już dzień wcześniej, 21 listopada.
 
 

Źródło: www.telepolis.pl

Idea Bank przenosi rachunki do Pekao S.A. Oszuści chcą to wykorzystać – nie daj się nabrać

04.01.2021 13:42

Rachunki klientów Idea Banku przenoszone są do Pekao S.A i właśnie ten fakt starają się wykorzystać oszuści w swoich nowych kampaniach. Idea Bank ostrzega, że do klientów trafiają fałszywe wiadomości, w których nadawcy podszywają się pod bank i próbują nakłonić odbiorców do odwiedzania spreparowanych stron internetowych. Przez nieostrożność można w ten sposób stracić pieniądze. Jak opisuje&...

Źródło: feedproxy.google.com

AppGallery rośnie – znajdziesz tam aplikację swojego banku

30.12.2020 10:02


Aplikacje bankowe w AppGalleryAppGallery rośnie z dnia na dzień, przybywa w nim też aplikacji polskich banków. Co to znaczy dla posiadaczy telefonów Huawei z dostępem do AppGallery? Maja coraz większy wybór i muszą uważać na jeden niuans. Jest bowiem różnica w działaniu aplikacji obecnych w AppGallery i zintegrowanych z Huawei Mobile Services (czyli HMS).

Coraz więcej aplikacji bankowych w AppGallery


W AppGallery nie brak aplikacji ważnych dla polskich użytkowników. Są aplikacje płatnicze (mPay), do zamawiania przejazdów, zakupowe (na czele z OLX i Allegro), nawigacje (Automapa) i sporo popularnych gier. W sumie w AppGallery jest już ponad tysiąc polskich aplikacji. W skali globalnej jest ich już ponad 96 tysięcy. Każdego miesiąca ze sklepu korzysta ponad 490 milionów aktywnych użytkowników z całego świata.
Aplikacje bankowe mają specjalne miejsce w naszych sercach. Dają nam bezpośredni kontakt z pieniędzmi, przez co stawiamy przed nimi znacznie wyższe niż zwykle wymagania. Poza tym nie ma chyba innych aplikacji, z którymi tak mocno się wiążemy. Kalendarz czy klienta poczty można zmienić w kilka minut, ale z aplikacją bankową nawiązujemy relację na lata. Tym bardziej cieszy fakt, że w AppGallery jest już dziesięć aplikacji bankowych: Alior Bank, Getin Noble Bank (Getin Mobile i Noble Mobile), Idea Bank, Millenium, mBank, Nest Bank, Pekao S.A. (PeoPay i PeoPay Kids) i PKO BP.
Wśród nich szczególne miejsce mają aplikacje PKO BP oraz mBanku – one nie tylko są dostępne w sklepie AppGallery. Ponadto zostały już zintegrowane z Huawei Mobile Services.

Huawei Mobile Services – o co chodzi?


Huawei Mobile Services to zestaw różnych usług Huawei, dostępnych dla aplikacji mobilnych i telefonów. To usługi takie jak konto Huawei ID, umożliwiające korzystanie ze smartfonów i smartzegarków Huawei, powiązane z nim zabezpieczenia, Huawei Mobile Cloud, galeria skórek, sklep z aplikacjami AppGallery i dostępna w nim wyszukiwarka Petal Search. Ekosystem zawiera też usługi multimedialne, przeglądarkę internetową, w wielu krajach są dostępne także płatności mobilne Huawei. Od niedawna możemy skorzystać nawet z nawigacji Petal Maps.
Zestaw usług HMS przypomina to, co oferuje Google jako Google Mobile Services na telefonach z Androidem. Możesz pomyśleć o nich jak o różnych gniazdkach elektrycznych – Huawei ma swoje gniazdka, a inni swoje. Producenci aplikacji muszą więc do swoich produktów podłączyć odpowiednie wtyczki, by działały na smartfonach z HMS czy GMS. Z odpowiednią wtyczką aplikacje mogą korzystać z logowania Huawei ID, fragmentów Petal Maps, przechowywać dane w chmurze Huawei i tak dalej.
Trzeba wiedzieć, że nie każda aplikacja obecna w AppGallery jest już zintegrowana z Huawei Mobile Services. Sklep przyjmuje aplikacje korzystające z GMS, które zostaną zintegrowane z HMS w przyszłości. Obecność aplikacji w sklepie AppGallery to pierwszy krok ku pełnej integracji. Dotyczy to także aplikacji bankowych. W ten sposób zaczynały karierę w AppGallery aplikacje mBanku i PKO, obecnie działające już na HMS. Prace nad integracją z usługami Huawei prowadzi też Millenium, Pekao, Getin Noble Bank i Nest Bank.
Różnice między HMS i GMS
Wyszukiwanie w AppGallery na telefonie z dostępem do GMS (po lewej, starszy model) i bez niego (tylko z HMS, po prawej, nowszy model). To samo hasło zwróci inne wyniki, zależnie od dostępnych dla danego telefonu aplikacji. Po prawej będzie ich coraz więcej.

Pionierem jest aplikacja IKO. Została zintegrowana z HMS już w pierwszej połowie września 2020.  Od tego czasu można w niej płacić zbliżeniowo telefonem Huawei, autoryzować płatności i otrzymywać powiadomienia Push od banku. Jest tam też możliwość płacenia za parking i kupowania biletów komunikacji miejskiej. Na aplikację mBanku musieliśmy poczekać nieco dłużej, bo do pierwszych dni grudnia 2020 r.

Czemu to dla mnie waĹźne?


Z punktu widzenia użytkownika integracja z HMS sprowadza się do jednego prostego faktu: aplikację można zainstalować na smartfonie Huawei, na którym nie ma usług Google i będzie ona działać prawidłowo. Mowa tu o wszystkich smartfonach Huawei, wprowadzonych na rynek od początku 2020 roku. Z powodów politycznych nie można na nich korzystać z wielu amerykańskich rozwiązań, w tym dostarczanych przez Google.
Początkowo był to problem, szczególnie dla osób intensywnie korzystających z bankowości mobilnej. Można oczywiście zalogować się do banku przez przeglądarkę, ale nie oszukujmy się – to po prostu nie to samo. Z czasem niedogodności jest coraz mniej.
Aplikacja IKO w AppGallery
Wspomniałam już, że aplikacje bankowe muszą spełniać znacznie wyższe wymagania klientów i deweloperów. Ważna jest tu zarówno wysoka jakość zabezpieczeń, jak i wrażenia użytkownika z korzystania z produktu. W tych aplikacjach ważą się losy naszych finansów. Fakt, że banki zaufały usługom Huawei, dobrze świadczy o jakości ekosystemu. Wśród aplikacji mobilnych to branża, która ma najwyższe wymagania, a HMS spełnia wszystkie.
W 2021 roku dostaniemy kolejne aplikacje bankowe, które uruchomimy na smartfonach Huawei, mających wyłącznie Huawei Mobile Services. I dobrze, bo kilka modeli smartfonów Huawei z 2020 roku wzbudziło w nas szczery zachwyt, jeśli nie liczyć pewnych braków w aplikacjach. Czekamy na więcej.
Artykuł powstał przy współpracy z firmą Huawei Polska.

Źródło: www.telepolis.pl

Aplikacja Banku Millennium trafiła do Huawei AppGallery

16.12.2020 14:15


Bank Millennium aplikacja Huawei AppGallery
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, aplikacja mobilna Banku Millennium dołączyła do sklepu Huawei AppGallery, powiększając rosnącą tam kategorię aplikacji bankowych. Aplikacja Banku Millennium jest na razie dostępna dla urządzeń Huawei opartych o Google Mobile Services, a wkrótce również zostanie zintegrowana z Huawei Mobile Service.
Dołączenie aplikacji Banku Millenium to kolejny dowód, że realizujemy obiecany plan rozwoju kategorii aplikacji bankowych w AppGallery. To także kolejny przykład tego, że nasza współpraca z partnerem to nie tylko sama integracja, to także bogaty pakiet działań promocyjnych, które są tuż przed nami.

– powiedział Witold Walczak, dyrektor rozwoju ekosystemu w Huawei CBG Polska
 
 
Zgodnie z zapowiedzią udostępniamy aktualną wersję aplikacji w sklepie Huawei. Jednocześnie wspólnie z naszym partnerem pracujemy nad pełną integracją z Huawei Mobile Service, by klienci z nowszymi modelami smartfonów, którzy dotychczas nie mieli takiej możliwości, również mogli korzystać z naszej aplikacji.

– powiedziała Halina Karpińska, Dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej w Banku Millennium
Aplikacja mobilna Banku Millennium zapewnia wygodny dostęp do finansów, w dowolnym miejscu i czasie. Udostępnia wiele wygodnych rozwiązań, między innymi szerokie możliwości personalizacji, płatności bezdotykowe, przelewy, płatności za bilety komunikacji miejskiej i parkingi, a także pozwala zapłacić za autostradę bez stania w kolejce i pobierania biletu. W ramach otwartej bankowości udostępnia usługę Finanse 360°, dzięki której można sprawdzić stan konta i historię transakcji na rachunku w aż dziewięciu innych bankach, a także potwierdzić dochód przy składaniu wniosku o kredyt gotówkowy poprzez logowanie do jednego z ośmiu innych banków.
Aplikacja wykorzystuje technologię rozszerzonej rzeczywistości do zakładania lokaty, umożliwia zakup ubezpieczenia komunikacyjnego za pomocą kodu Aztec z dowodu rejestracyjnego pojazdu czy ubezpieczenia turystycznego z innowacyjną usługą „Pomoc w podróży”. Bankowość mobilna banku pozwala też zaktualizować dane dokumentu tożsamości, skorzystać wygodnie z produktów kredytowych i szybko załatwić wiele innych spraw. Jest stale rozwijana, z dbałością o najwyższej jakości doświadczenie użytkownika dzięki uważnemu słuchaniu klientów, obserwacji ich preferencji i testowaniu z nimi usług.
Bank Millennium aplikacja screen
 
 
W AppGallery znajduje się już dziewięć aplikacji bankowych, w tym dwie z nich są zintegrowane z HMS – aplikacja mBanku i aplikacja IKO (PKO Bank Polski). Te dwie aplikacje są dostępne zarówno na urządzeniach Huawei z GMS, jak i na najnowszych smartfonach i tabletach opartych o HMS. Aplikacje PeoPay i PeoPay Kids (Bank Pekao S.A.), a także aplikacje Millennium Banku, Idea Banku, Nest Banku oraz dwie aplikacje Getin Noble Banku, Getin Mobile i Noble Mobile, są na razie dostępne dla użytkowników urządzeń Huawei z GMS. Trwają prace nad pełną ich integracją z HMS.

Aplikacja mBanku jest juĹź zintegrowana z Huawei Mobile Services

07.12.2020 11:33


Aplikacja mBanku jest juĹź zintegrowana z Huawei Mobile Services
Aplikacja mBanku do AppGallery trafiła w maju, wtedy też producent zapowiadał wersję w pełni zintegrowaną z Huawei Mobile Services. Chociaż realizacja tej obietnicy przeciągała się, w końcu udało się ją spełnić. 
Dzięki temu, że aplikacja mBanku została zintegrowana z Huawei Mobile Services, użytkownicy najnowszych urządzeń Huawei z HMS otrzymują pełnoprawne, w pełni transakcyjne narzędzie do wygodnego zarządzania swoimi finansami. Aplikacja mBanku na urządzeniach Huawei z HMS obsługuje płatności mobilne Blik, jest jednak pewien wyjątek – nie obsługuje płatności Google Pay.
 
mBank był pierwszym bankiem, który w maju tego roku wprowadził swoją aplikację mobilną do AppGallery. Do tej pory była ona dostępna dla użytkowników starszych modeli urządzeń bazujących na GMS. Teraz będą mogli się nią cieszyć użytkownicy najnowszych smartfonów i tabletów Huawei, w tym najnowszego smartfona Mate 40 Pro. 
Integracja aplikacji partnera z HMS jest naszym priorytetem, cieszymy się, że z aplikacji mBanku mogą już korzystać użytkownicy wszystkich naszych urządzeń, niezależnie od modelu. Mamy wśród użytkowników wielu klientów mBanku, którzy na tę wiadomość czekali. Takie sukcesy sprawiają, że zaufanie sektora finansowego do AppGallery rośnie

 – mówi Witold Walczak, dyrektor rozwoju ekosystemu w Huawei CBG Polska.
W mBanku aż czterech na pięciu aktywnych klientów korzysta z banku na smartfonie. W tej grupie, użytkownicy urządzeń Huawei stanowią około 20%. 
Aplikacja mBanku oferuje użytkownikom takie funkcje jak QR kody, skanowanie faktur oraz Mapy, które dla urządzeń Huawei z HMS zostaną udostępnione niebawem.
 
W AppGallery znajduje się już osiem aplikacji bankowych, w tym dwie z nich są zintegrowane z HMS – to właśnie aplikacja mBanku i aplikacja IKO należąca do PKO Banku Polskiego. Te dwie aplikacje są dostępne zarówno na urządzeniach Huawei z GMS, jak i na najnowszych smartfonach i tabletach z HMS. 
Aplikacje PeoPay i PeoPay Kids należące do Banku Pekao S.A., a także aplikacje Idea Banku, Nest Banku oraz dwie aplikacje Getin Noble Banku – Getin Mobile i Noble Mobile, są na razie dostępne dla użytkowników urządzeń Huawei z GMS. Ich integracja z HMS jest w toku. 
 
Pod koniec listopada Huawei ogłosił również współpracę z Bankiem Millennium, dzięki czemu aplikacja banku będzie dziewiątą bankową aplikacją w AppGallery – i tak jak w przypadku poprzedników, w pierwszym etapie na urządzenia z GMS, następnie z HMS. 
 

Źródło: www.telepolis.pl

Leszek Czarnecki. W poniedziałek posiedzenie sądu ws. aresztowania

16.11.2020 6:56

Leszek Czarnecki właściciel Idea Banku jest podejrzanym w śledztwie dotyczącym tzw. afery GetBack. W poniedziałek Sąd Rejonowy dla...

Źródło: wiadomosci.wp.pl

reklama