09.10.2023 11:25
Karty wyborcze nie mogą być i nie będą łączone. To fake news - zapewnia w rozmowie z RMF FM szefowa Krajowego Biura Wyborczego Magdalena Pietrzak. To odpowiedź na pojawiające się w internecie i budzące wiele emocji informacje, że na szkoleniach dla członków komisji wyborczych padają zalecenia, by spinać karty.
09.10.2023 11:25
Karty wyborcze nie mogą być i nie będą łączone. To fake news - zapewnia w rozmowie z RMF FM szefowa Krajowego Biura Wyborczego Magdalena Pietrzak. To odpowiedź na pojawiające się w internecie i budzące wiele emocji informacje, że na szkoleniach dla członków komisji wyborczych padają zalecenia, by spinać karty.
05.10.2023 14:51
Ostatni rok był dla nas wszystkich wymagający. Sytuacja geopolityczna, wzrastająca inflacja, konsekwencje pandemii COVID-19 i ekstremalne zmiany klimatu, a do tego wszystkiego rosnące zagrożenie dezinformacyjne w cyfrowym świecie. T-Mobile Polska chwali się, że sprawnie stawia czoła tym trudnościom, by świadczyć usługi wysokiej jakości.
Każda działalność biznesowa ma wpływ na otoczenie. Jak informuje T-Mobile Polska, operator bardzo dobrze zdaje sobie z niego sprawę, dlatego od lat wprowadza w życie rozwiązania minimalizujące negatywne skutki funkcjonowania biznesu. Misją magentowej firmy jest tworzenie środowiska, w którym nowoczesne technologie będą służyć zrównoważonemu rozwojowi społeczeństwa. Przyjęta strategia ESG stawia przed nią ambitne cele, koncentrując się przy tym na czterech podstawowych obszarach: klimacie, cyrkularności, włączeniu cyfrowym i różnorodności. W tych zakresach T-Mobile analizuje wpływ swoich aktywności, a wnioski regularnie publikuje w raportach. Obecne, czwarte opracowanie tego typu, skupia się na danych dotyczących 2022 roku.
Duże wyzwania i ambitne cele
Zrównoważony rozwój to znacznie więcej niż tylko trend biznesowy. To głęboka odpowiedzialność społeczna i ekologiczna, od której zależy dobro naszej planety i przyszłych pokoleń. W T-Mobile w pełni przyjmujemy tę odpowiedzialność, i przez lata konsekwentnie wprowadzamy naszą strategię ESG. Nasze zaangażowanie w zrównoważony rozwój to nie tylko misja korporacyjna; to moralny imperatyw, który podkreśla naszą wizję bardziej zrównoważonej i jasnej przyszłości. Dziś, gdy publikujemy nasz czwarty raport, prezentujemy namacalne i pozytywne efekty naszych działań, dowodząc, że łącząc wasz świat, łączymy was także z prosperującym i zrównoważonym światem.
– powiedział Andreas Maierhofer, prezes zarządu T-Mobile Polska
W T-Mobile wierzymy, że działania z kręgu zrównoważonego rozwoju to nie tylko dodatek do celów biznesowych firmy czy obowiązek danego podmiotu. Takie podejście długoterminowo po prostu się opłaca, dla wszystkich – środowiska, społeczeństwa, ale też samej organizacji. Z tym większą radością przedstawiamy naszym klientom, partnerom i interesariuszom raport z ostatniego roku naszych działań. Aktywności i projekty, które tam opisujemy, naprawdę zmieniły rzeczywistość w obszarach, z którymi mamy styczność za sprawą naszej działalności, od różnorodności, poprzez tworzenie obiegu zamkniętego, aż po troskę o klimat oraz demokratyzację cyfryzacji.
– dodała Małgorzata Rybak-Dowżyk, dyrektor Departamentu Komunikacji Korporacyjnej i CR w T-Mobile Polska
#GreenMagenta
Jednym z kluczowych celów T-Mobile pozostaje dążenie do neutralności klimatycznej. Dlatego firma przyjęła ambitne założenia w tym zakresie, których kolejnym etapem jest osiągnięcie w 2025 roku pełnej neutralności w obszarze emisji własnych, ostatnim punktem zaś – osiągniecie całkowitej neutralności klimatycznej do 2040 roku. Aby zrealizować to zamierzenie, operator inwestuje w rozwiązania z obszaru zielonej energii i modernizację floty samochodów służbowych, wśród których obecnie 80% stanowią pojazdy hybrydowe i elektryczne.
Innym aspektem pracy firmy są działania dotyczące cyrkularności elektroniki. Zgodnie ze swoją strategią, T-Mobile dąży do stworzenia zamkniętego obiegu w 2030 roku. Operator skoncentrował się na przedłużaniu cyklu życia smartfonów, co ma ograniczyć powstawanie elektrośmieci oraz wpływ środowiskowy produkcji nowych urządzeń. Udało się odzyskać przy tym telefony umieszczone przez firmę w obiegu, a starania objęły także próby ponownego wprowadzenia ich na rynek. Dodatkowo, spółka realizowała projekty edukacyjne, dzięki którym do recyklingu i ponownego wykorzystania trafiło więcej metali rzadkich ze starych urządzeń. W ostatniej edycji tego przedsięwzięcia uczniowie zebrali blisko tonę nieużywanych już telefonów i baterii. Dużą część tych działań realizowana jest w ramach projektu „Planeta Ma Znaczenie”. Przy czym jego częścią jest również między innymi wspólne sprzątanie świata, a podczas tegorocznej edycji udało się zebrać 134 smartfony, które zostały oddane następnie do recyklingu.
#GoodMagenta
Trzecim filarem aktywności magentowej firmy były inicjatywy z obszaru cyfryzacji. T-Mobile obrało za cel łączenie ludzi na równych zasadach, niezależnie od ich wieku czy poziomu kompetencji cyfrowych. Ważnym elementem realizacji tej strategii było wprowadzenie pełnej obsługi klientów niesłyszących i słabosłyszących, czego firma dokonała jako pierwszy i jedyny operator w Polsce. Dostarczyła ona ponadto urządzenia elektroniczne pozwalające na dostęp do Internetu ponad 6 tysiącom seniorów. W ramach projektu T-Mobile „Sieć Pokoleń” powstał też przystępny kurs z obsługi komputerów, a także baza wiedzy.
Operator skupia się również na najmłodszych użytkownikach sieci, których uczy, jak radzić sobie z potencjalnymi zagrożeniami. Aktywnie walczy z cyberbullyingiem, szczególnie często doświadczanym przez młodych ludzi, a przesłanie kampanii T-Mobile „Na wygranej pozycji”, dotyczącej samoakceptacji i obrony przed przemocą, dotarło do ponad 400 tysięcy osób. Firma zrealizowała również kampanię edukacyjną „Pewni w sieci”, z której Polacy mogli dowiedzieć się więcej o powszechnych zagrożeniach w Internecie, takich jak phishing, spoofing czy fake news.
Czwartym obszarem działań ESG T-Mobile Polska jest inkluzywność i różnorodność. W tym zakresie firma dba o wysoki poziom edukacji w organizacji, w związku z czym 100% jej nowych pracowniczek i pracowników przechodzi szkolenia dotyczące DEI. To jednak tylko niektóre elementy działalności operatora w 2022 roku. Więcej informacji o jego aktywnościach i wynikach można znaleźć .
30.09.2023 18:11
Rzadkie, łacińskie tłumaczenie listu autorstwa Krzysztofa Kolumba z 1493 roku, wydrukowane na dawnej prasie drukarskiej, ma zostać sprzedane na aukcji domu aukcyjnego Christie’s. Spodziewana cena to 1,2 mln funtów (około 6,5 mln zł). W treści można przeczytać wiadomość o "odkryciu Ameryki" przez Kolumba. Eksperci zwracają uwagę, że list ten to przykład "autopromocji i propagandy" - ówczesnego przykładu szerzenia fake newsów.
27.09.2023 0:00
Fake newsy w energetyce: Jak się przed nimi bronić i dlaczego to ważne?
06.09.2023 9:15
05.09.2023 17:09
T-Mobile Polska po raz drugi uruchomi edukacyjny projekt Pewni w sieci. Honorowy patronat nad tym przedsięwzięciem objęły Ministerstwo Cyfryzacji oraz NASK.
Edukacja jest potrzebna
Z badania Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że minionym roku 93,3% gospodarstw domowych posiadało dostęp do Internetu, a 85,7% osób w wieku 16–74 lata regularnie korzystało z Internetu. Jednocześnie jednak z roku na rok rośnie liczba cyberzagrożeń. Jak podaje CERT Polska, w 2022 roku liczba zgłoszeń incydentów bezpieczeństwa wzrosła o 178% w porównaniu do roku 2021. Przytoczone dane jednoznacznie wskazują, że edukacja w sferze odpowiedzialnego poruszania się po przestrzeni cyfrowej jest niezwykle ważna i wciąż bardzo potrzebna. Powinna być ona przy tym prowadzona przez doświadczone, dysponujące ekspercką wiedzą firmy i instytucje.
T-Mobile Polska szczyci się tym, że od ponad 25 lat tworzy rozwiązania infrastrukturalne przyczyniające się do budowy rynku cyfrowego oraz produkty przybliżające świat innowacji Polakom. Jednocześnie, jako firma odpowiedzialna społecznie, dąży do zapewnienia bezpieczeństwa i komfortu korzystania z technologii, dbając o edukację w zakresie cyberbezpieczeństwa czy popularyzację wiedzy dotyczącej odpowiedzialnego korzystania z nowoczesnych rozwiązań. Dlatego też w ubiegłym roku magentowy operator rozpoczął ogólnopolską kampanię „Pewni w sieci”, w ramach której powstał cyberkurs składający się z 6 odcinków wideo. Eksperci opowiadali w nich o takich zagadnieniach, jak bezpieczne hasła, bezpieczne zakupy online, dezinformacja i fake newsy, ochrona danych i prywatności w sieci, spoofing oraz phishing.
Różne oblicza cyberbezpieczeństwa
W tym roku, w ramach drugiej edycji projektu, omawiane będą tematy jeszcze bliższe użytkownikom. Tym razem poruszone zostaną takie zagadnienia, jak bezpieczna e-administracja, sharenting, sztuczna inteligencja, higiena cyfrowa, pornografia i socjotechniki. Ekspertami, z którymi będzie rozmawiał prowadzący tę serię Karol Wójcicki, będą między innymi Janusz Cieszyński (minister cyfryzacji) czy Anna Borkowska (ekspert ds. edukacji cyfrowej w NASK).
Rozwój technologii wymaga odpowiedzialnych działań, dlatego naszym obowiązkiem jest zadbanie o odpowiednią edukację użytkowników sieci, by każdy niezależnie od wieku czy kompetencji cyfrowych, mógł poczuć się pewni i bezpiecznie. Chcemy dzielić się wiedzą, która dziś jest wyjątkowo potrzebna. W tym roku kontynuujemy nasz ogólnopolski projekt edukacyjny „Pewni w sieci” i w październiku ruszymy z kolejną jego edycją. Tym bardziej cieszy nas fakt, że takie instytucje, jak Ministerstwo Cyfryzacji i NASK objęły swoim patronatem nasze działania, bo to pokazuje, że temat bezpieczeństwa technologicznego jest naprawdę kluczowym zagadnieniem we współczesnym świecie.
– powiedział Andreas Maierhofer, prezes zarządu T-Mobile Polska
Wszelkie działania edukacyjne dotyczące bezpieczeństwa Polaków w sieci są cenne, gdyż korzystanie z Internetu stało się dla nas powszechnym zjawiskiem. Jako Ministerstwo Cyfryzacji wspieramy obywateli tworząc dla nich coraz szerszy dostęp do usług e-administracji, ale dbamy również o to, żeby Polacy korzystali z tych rozwiązań w sposób pewny i bezpieczny. Obecnie wspólnie z NASK prowadzimy kampanię dotyczącą bezpieczeństwa w sieci, a już za miesiąc w ramach kampanii edukacyjnej T-Mobile „Pewni w sieci”, którą objąłem patronatem honorowym, opowiem o zastosowaniu, zaletach korzystania oraz bezpieczeństwie aplikacji mObywatel.
– dodał Janusz Cieszyński, minister cyfryzacji
Dla NASK działania informacyjne, edukacyjne są niezwykle ważne. Cieszymy się, że możemy się nimi dzielić z innymi we współpracy z wieloma organizacjami, instytucjami, partnerami. Kampania „Pewni w sieci” wpisuje się w naszą codzienną, bieżącą działalność i mam nadzieję, że przyczyni się do jeszcze większego bezpieczeństwa w Internecie.
– powiedział Wojciech Pawlak, dyrektor NASK
Druga edycja kampanii „Pewni w sieci” wystartuje w październiku 2023 roku roku. Wszystkie materiały edukacyjne będą dostępne na stronie www.pewniwsieci.pl.
03.09.2023 16:31
29.08.2023 20:16
15.08.2023 22:09